Stål eller titanringar?
Hej,
vi båda har titanringar.
Vi var också inne på det här med att titan inte repas lika lätt osv..
Båda är händiga och håller en hel del med bygg, så visst håller ringarna bra för det.
Dock blir titan också repig i form av att den blir mer matt.
Våra var från början blankpolerade, men såg matta ut redan efter 1 år. Men jag kan inte påstå att de har några extrema eller breda repor, utan endast det som ajg nämnde tidigare, avmattade.
Men en sak som kan vara bra att veta är att titan repar allt annat eftersom det är så förbaskat hårt.
I vintras när jag skulle dra bort lite snö från bilrutan repade jag glaset med ringen. Rischt sa det och glaset fick sig en repa.
Samma sak är det med andra ytor så som lack eller dylikt, så som glashällar (spis) osv.
Men annars kan jag inte säga något ont om just titan. Inga allergier och ringen väger knappt något, vilket är jätteskönt!
Stål har jag tyvärr ingen erfarenhet av. Men det finns säkert andra som sitter på info om just stålringar :)
Kanske bör du kolla upp huruvida titan eller stål fungerar mot silver. Om vigselringen kommer att med tiden nöta "bort" lite av silverringen.
Jag har pratat med guldsmeder som säger att min titanring kommer att nöta på en eventuell guldring, men det är så pass lite att det inte gör någon större skillnad.
Men hör med en guldsmed vettja :)