Varför skilsmässa och hur undviker man det?
Jag tror att många gifter sig när dom är för unga eller för tidigt i relationen.( Annanrs så kan man kolla på statestiken om när äktenskapen ingicks)
ALLA tror att dom har hittat det rätte när dom blir kära i "snyggeRonny" när dom är 19år. Innan man är 25 år så är inte hjärnan färdig, man kan inte se konsekvenser och tror att man "kan allt". Det är inget fel i det, det är bara en del av utvecklingen. Men när inte hjärnan är färdig så är inte heller personligheten helt klar. Kärleken man känner är säkert äkta, men man har svårt att se förbi den. Om man gifter sig innan man är färdigutvecklad så tror jag att man riskerar att göra ett felaktigt val. Som vuxen så vet man oftast vem man är och vet vilka krav man har på en partner. (Jag är sååå glad att jag inte gifte mig med den fattiga musikern som jag bodde med när jag var 22)
Det kan säkert funka även om man är ung, och många klarar det säkert. Men hjärnforskning och statestik tyder på motsatsen.
Samma tror jag det blir om man gifter sig innan man haft en tråkig vardag ihop i några år, med räkningar och motgångar. Det är lätt att vara kär när man dejtar, det är svårare när pengarna är slut och det är stopp i avloppet ;)
Jag tror att vi kan funka ;) Jag är självsäker och trygg och känner mig själv väl. Vi har båda goda jobb och utbildningar så vi kommer nog inte känna ett behov av att flytta o plugga i framtiden. Vi arbetar bra ihop i vårt skogsbruk och vi har samma drömmar. Men det viktigaste är nog att vi skrattar ihop och har sex dagligen. Vi njuter av varandra och är aldrig svartsjuka eller tvära :)