Jag börjar få lite panik. Vad tror ni om det här??
Ju mer jag läser här desto nmer förvirrad blir jag. det kändes som att jag hade allt under kontroll. men jag jag har ingen aning vad som är okej. Jag har aldrig varit på bröllop och jag har inte drömt om ett heller, men nu har det slagit om och jag vill att det ska vara perfekt, fast jag vet att det säkert kommer bli lite kaos, det blir det oftast när jag har hand om något, det brukar inte göra något, de blir roliga historier sen. Det viktigaste för mig är att jag och mina gäster har ritkigt trevligt i en vacker omgivining. Det här är halvplanen med brister.. vill veta vad ni tycker.
Jag och en av mina brudtärnor ska natten innan bröllopet sova på hotell, äta en rejäl frukost och sen åka till frisör.
Jag ska ha en röd lång vid klänning på mig och hela bröllopet går i gul orange och rött.
Jag skulle jättegärna vilja ha tips om hur vi kan hålla ner priset lite också.
Musik, tårta, vigselförrättare
13.30-14.30 Ska jag och min fästman fotograferas på Fåfängan
Gäster samlas och det kommer att spelas lite musik under tiden. Brukar det bjudas på en fördrink här?
15.00 hålls vigseln, jag och min fästman går in tillsammans. Två vänner kommer spela akustiskt i överstämma med varandra när vi går in. låt inte bestämd, tips?
Sen, vad säger ni, ska man äta direkt eller är det okej att mingla i en timme innan maten? (grillbuffé med flera matgivare(?) så det inte blir köbildning)
Måste vi ha en massa lekar? Alla är sociala och kan nog reda sig själva
Hur lång tid brukar en middag ta?
Tårtan ska vara en röd prinsesstårta fast med vaniljgrädde och färska bär. vet inte vad det behövs men två- tre våningar kanske och dekorerad med gerbera i gul och orange.
Strax efter middagen, en halvtimme, räcker det? så ska en annan vän spela med hans reggaeband i 45 minuter (dem kommer även köra andra låtar ) och sen går vi över till musik över spotify.
Sen hade jag nästan bara tänkt mingel och dans fram tills 23.30 kanske så samlas vi då där på terassen där vigseln hölls och så skickar jag och min fästman först upp kinesiska lyktor mot himlen följt av att alla gäster skickar upp en varsin efter det.
Det stänger 01.00 och då åker vi till vårt hotell =)
<vi står för drickat till maten, är det okej att gästerna går och köper något eget att dricka mellan vigseln och maten? Vi får ett glas innan middagen, ska vi ta den innan eller före vigseln?
Är det här okej eller är det drygt att göra så lite? blir det för mycket tid mellan?
Frågor, vad dekorerar jag med? (bord, toalett, terassen där vi viger oss, omgivinigen) tips? jag gillar att pyssla själv.
Vad ska ligga i presentasken om vi har en sån? Jag hade tänkt att lägga en personlig hälsning i askar och kanske något mer, men skulle det räcka med en fin privat hälsning bara? eller en dikt till varje person? askarna är tänkt att det ska finnas en etikett"flagg" på med deras namn och så blir det bordsplaceringen
Vi har tänkt att dekorerar bord med blomblad, ljus, presentask, Har ni fina tips? Som även kan hålla ner priset? jag vill inte att det ska bli plottrigt på bordet, utan mer stilrent och snyggt.
Vad säger ni om silkesblommor?
Dekorera lite med rislampor?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-07 15:39
oj glömde, musik tårta och vigselförättare fixas av nära och kära