Jag börjar få lite panik. Vad tror ni om det här??
Jag har några budget tips som vi själva har använt oss av.
Satt och pysslade ihop mina inbjudningar själv, med olika sorters papper och dekorationer m.m. Tar tid, men är så sjukt mycket billigare än att beställa.
Köpte vita lakan från ikea som kostar 19kr st, som ska användas som "dukar". Blev riktigt bra faktisk!
Som löpare köpte jag billiga panelgardiner i rätt färg, organza är också en väldigt billig variant.
Plockat sten som vi ska använda som "placeringskort". Skrivit på dem med en bra svart penna
Bett bekanta att servera i utbyte mot mat, dricka och tårta
Som dekorationer på borden har jag köpt vaser för 5kr på IKEA, ljus när de funnits på rea m.m
Alkohol köper vi i Tyskland. Billigast e bag in box som går att hälla upp på karaffer.
Vi kommer inte ha dj eller band eftersom det är så dyrt. Blir att ladda en laptop med musik i alla dess former och koppla till högtalarna. Har gett en person ansvaret över musiken. Spotify fungerar ju också
Vi har skippat presentasken eftersom det inte är något tvång, och en onödig utgift. Men jag gillar din idé med en personlig hälsning. Det behöver ju inte direkt kosta något.
Etty bra tips jag såg häromdagen. Någon hade tagit valiga glasflaskor, typ vinflaskor whiskeyflaskor m.m och sprayat dom i de färger de vill ha och använt som vaser. Va skit snyggt! Speciellt när de har olika former och storlekar