• Fioona

Har ni eller ska provuppsättning?

Jag ska på provsminkning och provuppsättning på lördag. Trots att jag är övertygad om att både hår och smink blir bra (eftersom att jag har sett en del av hennes jobb tidigare samt är bekant med henne) känns det som en trygghet både för mig och för henne att vi träffas och provar innan så att hon vet vad jag vill ha, trivs och passar i och att vi båda känner att vi förstår varandra.

Jag tror också att jag kommer att kunna slappna av lite mer efter konsultationen, precis som efter varje grej som bockas av från att-göra-listan!

För mig har det aldrig funnits något annat alternativ än att ha en provtimme!

• Fioona

Jag tror att de flesta frisören/makeupartister är villiga är att ta sig dit du är, exempelvis på ett hotell. Sen beroende på var deras ordinarie arbetsplats är kan det hända att de tar ut någon form av "utkörningsavgift", vilket i mina öron bara låter rimligt. Känns lite oproffesionellt om de inte gör det (i bröllopssammanhang såklart, inte annars)...

Godprinsen: Vad tråkigt att de är så oflexibla... Ska ni inte ta några bilder med familjen, ev brudtärnor eller något sånt alls innan vigseln? Det är annars en väldigt bra tid att utnyttja till det, även om man har valt att inte se varandra innan vigseln. Du och dina föräldrar/brudtärnor/hans föräldrar/osv kan passa på att ta bilder innan så blir det inte lika stressigt efter :)
    Hoppas annars att du hittar någon annan frisör/MUA som kan lösa det åt dig :D

Svar på tråden Har ni eller ska provuppsättning?