• lillapia

Har ni eller ska provuppsättning?

Jag har bokat en tid den 15 maj för konsultationen och är nyfiken om ni har gjort eller ska?
    Hur gick för er? Blev ni nöjd?

• Svar på tråden Har ni eller ska provuppsättning?
  • Kroatien2013

Eftersom vi gifter oss utomlands kan jag inte göra det, utan får lita på att det blir bra trots ingen tidigare kontakt med frisören :S Men skulle vi gift oss här hade jag definitivt gjort en, kul att testa innan ju.

• Pagnie

jag har en konsultation den 8:e maj med provuppsättning och provsminkning sen har jag en till likadan konsultation i slutet av juni någon vecka innan bröllopet :D

• Lavelii

Jag har inte bokat konsultation än. Men har spikat datumet för bröllopet iaf. Eftersom jag inte gifter mig förrän oktober så tyckte min MUA/Frisör att vi kunde höras i maj månad någon gång och då boka konsultation under sommarn någon gång.
    Kommer eventuellt också ha två tillfällen beroende på hur det går första gången... Är lite nervös över det faktiskt. Känns som det kan bli fantastiskt eller helt fel, och vad gör man i sistnämnda fallet?!
    haha...

• Pagnie
    Lavelii skrev 2013-04-09 11:51:18 följande:
    Jag har inte bokat konsultation än. Men har spikat datumet för bröllopet iaf. Eftersom jag inte gifter mig förrän oktober så tyckte min MUA/Frisör att vi kunde höras i maj månad någon gång och då boka konsultation under sommarn någon gång.
    Kommer eventuellt också ha två tillfällen beroende på hur det går första gången... Är lite nervös över det faktiskt. Känns som det kan bli fantastiskt eller helt fel, och vad gör man i sistnämnda fallet?!
    haha...
    byter frisör eller frisyr ;)
  • Principisessan

jag hade inte det. Veckan innan så fixade hon till utväxt och färg på mitt hår, då pratade vi bara igenom vad jag ville ha och det var ju inga konstigheter alls med klassisk svinrygg, slöja och brudkrona. Så vi var rörande överens om att en provuppsättning inte behövdes

• Chicita

Jag hade ingen provuppsättning för håret.
    Min svägerska (ena tärnan) satte upp mitt hår och hon är väldigt duktig på uppsättningar. Och jag brukar även sätta upp enkla knutar själv också så om jag inte gillat det hon gjorde så skulle jag bara plockat ur det, borstat ur sprayen och gjort om det själv Flört 

När det gällde sminkningen så hade jag suttit modell ett par gånger för hon som sminkade mig så jag kände mig rätt säker på att hon skulle fixa det. Men hon skulle även sminka mina båda tärnor så därför körde vi en provsminkning ett par veckor innan.
    Jag blev jättenöjd med både hår och smink Glad 

• Fioona

Jag ska på provsminkning och provuppsättning på lördag. Trots att jag är övertygad om att både hår och smink blir bra (eftersom att jag har sett en del av hennes jobb tidigare samt är bekant med henne) känns det som en trygghet både för mig och för henne att vi träffas och provar innan så att hon vet vad jag vill ha, trivs och passar i och att vi båda känner att vi förstår varandra.

Jag tror också att jag kommer att kunna slappna av lite mer efter konsultationen, precis som efter varje grej som bockas av från att-göra-listan!

För mig har det aldrig funnits något annat alternativ än att ha en provtimme!

• Lavelii
    {#emotions_dlg.djavulsk}Pagnie skrev 2013-04-09 12:28:37 följande:
    byter frisör eller frisyr ;)
    haha! Jo så klart...men har haft stora bekymmer bara att hitta denna som jag bokat nu (som jag tror du rekommenderade faktiskt?! haha)... Många av de jag pratat med har bara inte känts rätt redan i mailkontakt. En MUA/Frisör vägrade tex låta mig ha med min fotograf under smink osv (för hon stördes av det)... och hon kunde absolut inte tillåta att min mamma skulle få fixa sig med mig ens... dessutom arbetade hon inte någon annanstans än i sin salong.

Jo, men NEJ tack! Är det hennes eller min dag?! haha...sjukt irriterad gjorde hon mig!
    {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Koyal

Jag har bokat Björn Axen och där ingår inte provuppsättning. Min MuA får jag inte tag i så jag har ingen aning om det verkligen bokat :s Fast hon sa att jag skulle på konsultation senare i sommar.

Svar på tråden Har ni eller ska provuppsättning?