Jag är världens värsta brud!!
Hej!
Jag och min m2b ska gifta oss våren 2014 och vi är självklart jättelyckliga för det. Planeringen är i full gång. Men, jag var klantig och frågade en väninna om hon vill vara tärna lite väl tidigt.. Hon blev jätteglad och pratar bara om detta nu. Problemet är att hon har tagit över totalt! Hon har redan planerat vart vi ska köpa alkohol, hon har pratar med en släkting som är kock om att hon borde laga maten och hon har pratat med sin syster om att fixa dekorationer.. Hon har dessutom en egen anteckningsbok där hon skriver upp idéer till brölopet och hon har kollat ut tärnklänningar som hon ville visa mig.. Det hon visade mig var extremt och inte alls i den stilen vi tänkt så jag trodde givetvis att hon skojade med mig, så jag skrattade bara åt henne och sa att det kan hon glömma! Hon blev sur över att hon inte får ha en rosa eller helvit klänning (Helvitt ska väl bara bruden ha enligt ettikett?), vårat tema är grönt.. Hon vill inte ha liknande de klänningar vi tänkt och blir sur.. Hon blev dessutom sur över att jag vill gå till en proffesionell sminkös/frisör eftersom att det vill hon fixa!!
För övrigt är vi båda unga. Jag är 21 och hon är 17.
Vi träffades när vi gick i skolan, jag blev jättemobbad och har blivit något traumatiserad av detta, under den perioden hade jag även 2 pojkvänner (inte samtidigt..) som våldtog mig.. Jag lider fortfarande av depression till och från pga detta och har förträngt mycket..
Mitt sista problem med henne är att hon ständigt påminner mig om detta varje gång vi ses.. Jag faller alltid ner i botten av det hål jag försöker ta mig upp ur..
Under den perioden av mitt liv var jag lite elak och undvek henne pga grupptryck och sårade henne såklart.. Detta tar hon också upp konstant..
Efter varje gång vi träffats ligger jag i sängen och gråter i flera dygn..
Pga allt detta så ångrar jag att jag bad henne vara tärna.. Men pga att hon blev så glad och att jag sårat henne förrut så vågar jag inte berätta detta.. (Jag har såklart pratat med henne om att hon tar över för mycket och att jag blir ledsen, men hon slutar inte)..
Jag vill inte ha henne som tärna.. :'( Snälla ge mig råd på hur jag ska göra...