Liccan skrev 2013-07-31 12:37:23 följande:
Kan det vara helt orätt att önska sig bidrag till bröllopsresan istället för en massa presenter man ändå kanske inte vill ha?
angelica aspegren skrev 2013-07-31 16:37:27 följande:
Vi tänker önska oss ett bidrag till vår bröllopsresa för vi vill inte ha något annat.
Vi har pratat med några gäster samt föräldrar om detta och de tycker inte att det är särskilt konstigt.
Samma för oss, vi har bott ihop sedan vi blev tillsammans, och allt det vi behöver har vi, och om vi vill ha något så köper vi det. Det finns ingen anledning att någon köper en brödrost eller finporslin som bröllopspresent, utan vi kommer antingen att önska oss bidrag till bröllopsresan eller ha kuvertavgift till middagen. Formulering i inbjudningen blir ungefär "Eftersom vi redan har allt vi behöver och ingen plats över för mer önskar vi att ni lämnar ett bidrag till en bröllopsresa/en kuvertavgift som sedan kommer att bli en bröllopsresa."
Vi har aldrig varit utomlands tillsammans och förmodligen blir bröllopsresan vår första gemensamma resa. Om vi inte hinner åka någonstans i vinter.
Liccan, jag tycker det verkar som att du/ni hunnit väldigt långt i planeringen, även om det kanske känns annorlunda. Själv tycker jag att allt är klart, och det enda vi gjort är att boka lokal
Men vi har nära och kära som hjälper oss, så förmodligen kommer allt att bli färdigt utan att jag hinner säga till om något. Särskilt om min syster får hållas...