Inlägg från: IdaOchTomas |Visa alla inlägg
  • IdaOchTomas

Nöja sig och kompromissa vs. drömmannen

Jag håller med föregående talare: Alla kompromissar. Om du och din nuvarande verkligen inte har behövt göra det någon gång, så kommer ni förr eller senare att komma till den punkten.

Jag och min fästman trodde vi var lika åsiktsmässigt i allt som var av större vikt än intressen (löpning vs. soffpotatis) och politik, men ju mer vi lär känna varandra desto mer olikheter hittar vi hos varandra. Det förändrar inte det faktum att han är perfekt för mig, därför att han har alla de egenskaper som är allra viktigast och som gör mig lycklig och vice versa.

Visst kommer vi att få kompromissa ibland om det praktiska, men vi gör det med respekt för varandra och är duktiga på att lyssna på varandra och ha en god kommunikation. Och det går alltid att hitta en kompromiss som båda är nöjda med. En kompromiss blir bara negativ i samma stund som den ena vinner sina drömmar på den andres bekostnad. Rätt utförda kan kompromisser leda till att man utvecklas och hittar nya drömmar, gemensamma mål och större lycka än man någonsin hade kunnat föreställa sig!

Svar på tråden Nöja sig och kompromissa vs. drömmannen