Nöja sig och kompromissa vs. drömmannen
Hej.
Jag hör ofta kommentarer som "han vill inte bo i villa som jag men han är bra annars"
"Han vill inte ha lika många barn som mig men han är bra iallafall"
"Han vill inte gifta sig men jag kompomissar"
"Han är inte så snygg men han är snäll"
"Vi har inte samma sexlust men jag anpassar mig"
Innan jag träffade min nuvarande så tänkte jag att man inte kunde få allt. Jag trodde att man skulle behöva kompromissa sina krav och nöja sig. Mina vänninor säger samma sak, att man inte kan få allt utan man måste ständigt "jobba på sin relation".
En relation framstår som något jobbigt som kräver saker och där man inte kan få allt.
Jag tycker nu att jag verkligen har allt i denna relationen. Idag så blir jag nästa irriterad på dom som kompromissar massor och tappar sina drömmar i förmån för en partner. Ska det verkligen vara jobbigt? Ska man behöva välja bort önskade egenskaper och kompromissa om sina drömmar och sin framtid? Är det verkligen så mycket bättre än att vara singel? Ska man behöva "nöja sig"?
Hur tänker ni? Skulle ni kunna gifta er med en man som inte passar in på alla krav ? Skulle ni kompromissa om boende, familjestorlek, sexliv och drömmar för att slippa vara ensam?
Är det fler som jag som har en relation där kompromisser inte behövs och där alla drömmar uppfylls?