• CoG

Vad ska jag göra?

Tror i samma banor som andra här i tråden.
    Om man har det bra och mår bra i den relation man befinner sig i,
    då är risken minial att man får känslor för ngn annan eftersom att man inte söker.

"Det finns egentligen inte i vårat äktenskap som är Dåligt, visst finns det saker som är mindra bra som att vi inte har något intimtliv alls!"

Det där är något värt att ta tag i om du vill hitta tillbaka till din man.
    Utan att vara intima med varandra så tappar man lätt bort varann...
    Det är ju just den närheten som skiljer den man lever ihop med och älskar, med andra personer som man står nära.

Hur kommer det sig att ni inte har den närheten med varann?

• CoG

Men sex ska ju vara mer än bara fortplantning.

Har ni pratat med ngn om det här.
    Gått i parterapi eller ngt sånt?
    Det är ju en stor sorg att inte kunna få biologiska barn för många.

Om det inte är bearbetat för er båda så bygger ni upp en mur mellan varann och då är det inte konstigt att ni glide ifrån varann.

Anonym (Elak) skrev 2013-04-14 15:32:03 följande:
    Den närheten försvann när vi insåg att vi inte kan få barn då dog all närhet som fanns.. innan det hade vi sex flera gånger om dagen och ville alltid va nära varandra..
  • CoG

Hur vet ni att ni inte kan få barn?
    Ska man inte ha försökt utan resultat i typ 2 år eller ngt sånt innan man kommer till en IVF klinik?

• CoG
    Anonym (Elak) skrev 2013-04-14 18:18:50 följande:
    12 månader..
    Okej...

Men ni har fått veta att det är ngt som gör att ni inte kan få barn?
    Har ni pratat om andra alternativ för att få en familj,
    om det är så att ni gärna vill (ville) ha barn tillsammans?
    Eller har ni bara slagit det ur tanken då ni fick veta att ni inte kan få barn tillsammans?
  • CoG

Anledning att jag undrade var att det skulle kunna vara en stor anledning till era problem.
    Att inte kunna vara intima med varann och få reda på att man inte kan få barn tillsammans är stora bitar i ett förhållande.
    Om ni inte tar tag i det och inte vill bearbeta det , då tror jag att det blir svårt att hålla ihop i längden.
    Och en ny man är nog inte lösningen.

Anonym (Elak) skrev 2013-04-16 11:20:18 följande:
    Hur vidare det gick till när vi fick veta eller rättare sagt jag fick! då som gjorde ingen undersökning på oss utan på mig tycker inte jag har med saker att göra! nej vi kan inte få barn men det är privat mellan mig och min man varför vi inte kan det.
Svar på tråden Vad ska jag göra?