• iser

Arvegods ringar. Hur skulle ni göra?

Idag fick jag leverans från min mormor som bestod av min gammelmormors förlovningsring och vigselring, min gammelmorfars vigselring samt hennes förlovningsring och vigselring. Alla ringarna är släta guldringar på 18 k men hennes är ganska breda.

När vi nu ska gifta oss den fjärde så ska min sambo ha min gammelmorfars ring och jag funderar på att ha gammelmormors tunna förlovningsring samt mormors lite bredare vigselring.

Nu till mina frågor:
    . I ringarna är det ju inskriptioner från deras förlovning samt vigesel. Jag tycker att det skulle kännas sorgligt att ta bort dem och sätta våra namn. Skulle ni ha gjort det?

. Brukar det vara dyrt att förminska ringar?

. Jag skulle vilja sätta en sten i vigselringen. Vad finns det för billiga men snygga stenar? Tror ni att det kostar mycket?

Vi ska till guldsmed på måndag men jag är så jädra otålig...

• Svar på tråden Arvegods ringar. Hur skulle ni göra?
  • iser

Skönt att höra att det inte kostar multum att få ringarna mindre. Men det var en sak jag inte tänkt på. När de minskar ringarna så kommer ju lite av graveringen försvinna... Nå får se hur mycket som går att behålla.

Jag undrar hur det kommer kännas att gå runt och vara ringmärkt. Jag har aldrig burit ringar eftersom mina fingrar är så smala så jag aldrig hittar några som passar. Tar man av sig dem när man duschar etc eller har man dom alltid på?

• iser

1500 kr kommer det kosta för våra ringar. All gravering kommer inte gå att rädda i mina eftersom de ska minskas med 6mm men det gör inte så mycket känner jag.

Svar på tråden Arvegods ringar. Hur skulle ni göra?