jimsan78 skrev 2013-04-15 02:02:40 följande:
Vi kommer att själva agera "toastmaster/toastmadame". Vid kyrkan kommer våra bröder att dela ut vigselprogram samt en liten organzapåse innehållandes såpbubblor. Vi kommer bara bli ca 20st på bröllopsfesten och har bara bjudit de allra närmsta. Vi har inga krav på att gästerna måste göra si eller så. De ska kunna känna sig avslappnade när de sitter till bords. Vår kväll kommer ungefär se ut så här: 1. Välkomstdrink och snittar. 2. Tipsrunda. 3. Buffè. 4. Tävling. 5. Tårta och kaffe. 6. Bröllopsvals. 7. Fest så länge gästerna orkar. Vi har ingen exakt tidsplan utan tar det lite som det kommer. Är ganska säker på, eller helt säker på att vi kommer få hjälp att sätt fram buffèn, koka kaffe m.m utav våra kära mammor trots att vi gärn hade gjort allt själv. Finns säkert folk som kan tycka att man ska väl inte behöva lyfta ett finger på sin bröllopsdag men vi är av en helt annan åsikt. Tror vi kommer njuta av vår dag ändå så det räcker och blir över. Ser fram emot vår bröllopsdag med ett stort leende. Det viktigaste för oss är att få dela vår dag med våra familjer samt även med några nära och kära.
Du har så rätt, man ska göra det som passar än själv bäst. Vi kommer bli runt 80 vuxna och 15 barn (om vi bestämmer för att bjuda barn) och det besväret att servera, kolla buffé etc ger jag till personal;) Jag vill att min mamma ska kunna ha en trevlig dag - med det menar jag INTE att ni inte kommer ha det. Men vi kommer vara lite fler och det hade varit mycket begärt - haha.
Man kan ju planera in någon extra lek/tipsrund eller så själva, det tänkte jag inte ens på. Jag är alldeles ny på det här med planera bröllopsfest.
VI tvingar ingen eller så och jag kommer vara glad att alla deltar. Men jag känner också våra familjer. Alla drar sig för att vara den "som börjar", men har inget emot att ha roligt och så
Jag hade väl mest tyckt det var roligt om jag och min sambo (då man) kunde få göra någon rolig grej. Men det kan jag ju säga till toasmaster att den gärna får klura ut något skoj! Det handlar alltså inte om vad andra ska göra, egentlige. Jag är lite ego;) Haha!