Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

    Tänk om ingen vet hur vi vill ha det? hur har ni gjort?

    Se till att den / de ni väljer till toastmaster/madame/par blir inblandade i själva planeringen.
    Inte så att dom måste sitta och bestämma dekorationer med er. Men så att dom förstår hur ni vill ha kvällen.
    Uppmunta dom att fixa någon överraskning/spex och prata bara sådär allmänt med era vänner och släktingar om att det vore kul om det blev många tal (om ni nu vill ha det) och att ni hoppas att så många som möjligt anmäler tal och spex till "toasten" 

    Vi hade 2-3 möten med våra toastisar. Det sista var kanske 1 eller 2 veckor innan bröllopet där vi bara stämde av att vi var på samma bana. Vi la oss inte i vad dom planerade direkt. Utan vi ville mest att dom skulle veta hur vi hoppades att kvällen skulle bli och vi förmedlade den sista kontakten med cateringfirman, underhållningen, serveringspersonalen osv så att toastarna hade koll...

    Vi hade ju planerat allt annat så vi hade ju liksom koll även om vi inte behövde sitta och detaljstyra eller "fixa saker" under kvällen (det var ju toastkillarnas jobb). Så när vi var säkra på att dom visste vad vi ville ha och inte ville ha så kunde vi liksom släppa taget.
    Vi hade också E dukning. Så toastkillarna satt på tungan som var precis framför oss, så vi kunde kommunicera med dom om det var något och att dom kunde kolla av med oss om dom var osäkra på något. 

Svar på tråden Tänk om ingen vet hur vi vill ha det? hur har ni gjort?