Inlägg från: jimsan78 |Visa alla inlägg
  • jimsan78

    Tänk om ingen vet hur vi vill ha det? hur har ni gjort?

    Vi kommer att själva agera "toastmaster/toastmadame". Vid kyrkan kommer våra bröder att dela ut vigselprogram samt en liten organzapåse innehållandes såpbubblor. Vi kommer bara bli ca 20st på bröllopsfesten och har bara bjudit de allra närmsta. Vi har inga krav på att gästerna måste göra si eller så. De ska kunna känna sig avslappnade när de sitter till bords. Vår kväll kommer ungefär se ut så här: 1. Välkomstdrink och snittar. 2. Tipsrunda. 3. Buffè. 4. Tävling. 5. Tårta och kaffe. 6. Bröllopsvals. 7. Fest så länge gästerna orkar. Vi har ingen exakt tidsplan utan tar det lite som det kommer. Är ganska säker på, eller helt säker på att vi kommer få hjälp att sätt fram buffèn, koka kaffe m.m utav våra kära mammor trots att vi gärn hade gjort allt själv. Finns säkert folk som kan tycka att man ska väl inte behöva lyfta ett finger på sin bröllopsdag men vi är av en helt annan åsikt. Tror vi kommer njuta av vår dag ändå så det räcker och blir över. Ser fram emot vår bröllopsdag med ett stort leende. Det viktigaste för oss är att få dela vår dag med våra familjer samt även med några nära och kära.

Svar på tråden Tänk om ingen vet hur vi vill ha det? hur har ni gjort?