Inlägg från: jessi85 |Visa alla inlägg
  • jessi85

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Vi gifter oss den 14 juni 2014 så jag hoppar in här! Ser att ni diskuterar inbjudningskort och jag börjar känna mig lite stressad över att vi måste skicka dem snart. Har dock inte sett våra inbjudningskort ännu, en kompis som är grafisk designer ska göra dem. Vi har så klart bollat idéer och det ska bli spännande att se vad hon kommit på. En grej jag undrar med inbjudningskorten är hur folk ska osa? Jag tänkte skriva att de kan osa till vår e-post, telnr och snigelpost.

• jessi85

Tack för svar om hur era gäster ska osa! Då tror jag vi gör en e-postadress dit gästerna kan svara (eller mitt mobilnr för de fåtal som inte har dator). Enkelt och bra :)

• jessi85
    Kalejdoskop skrev 2014-02-13 13:26:02 följande:
    Jag är lite orolig för det där med att folk ska se att de behöver ta med pengar. Vi har en hemsida istället, som vi skickade med adressen till, och där står att de ska ta med pengar. Frågan är om alla läser? Kanske kan man nämna det när de o.s.a.:r?
    Det tror jag är bra. Jag jobbar med att bla ordna konferenser och tillställningar och enligt min erfarenhet kan viktig information inte förmedlas för många gånger (typ). Folk glömmer/missar lätt!
  • jessi85

Fina kort Maria466!

Uuhh får lite panik över att vi inte skickat korten (har som sagt inte ens sett dem ännu då en kompis gör dem). Å andra sidan är det fyra månader kvar idag, så jag tycker att vi iaf har en månad kvar innan det verkligen är dags att skicka dem. Vi har sagt till vänner och familj när det ska vara så de närmsta personerna har redan bokat in dagen.

Förresten hur skulle ni se på att bara få inbjudan till bröllopsfest men inte se själva vigseln? Min sambo vill nämligen att vi ska vigas i stadshuset med våra familjer som vittnen (det blir 13 pers så ändå rätt många) och sen ha en fest för cirka 90 personer på kvällen. Det är då själva festen som inbjudan gäller. Han avskyr att stå i centrum, det är därför han vill göra på detta sätt. Men tycker man som gäst att det är trist att inte få se vigseln? Jag tycker det...

• jessi85
    Maria466 skrev 2014-02-14 10:24:58 följande:
    Jessi85: Jag har inga bilder på våra kort än då jag färdigställer dom i helgen ;)
    Oj förlåt, menade Larssonmaria86! :)
  • jessi85
    widuse skrev 2014-02-16 09:53:17 följande:
    Jessi85: jag tycker inte att det är konstigt att bli bjuden enbart på festen. Speciellt om din man vill ha en intim vigsel -det tror jag verkligen folk respekterar. Det är ju det fina med dagens bröllop : man får göra lite som man vill :)
    tess skrev 2014-02-14 22:13:54 följande:
    Klart man helst vill vara med på vigseln. Men det känns inte konstigt att bara bli bjuden på festen om vigseln bara är för de närmaste
    Maj12 skrev 2014-02-14 20:24:49 följande:
    Till jessi85: Vi ska dela upp vigsel och bröllopsfesten. Visserligen inte samma dag som ni, vi har vigseln med bara föräldrar och syskon för att vi tycker det känns bäst att ha det litet och intimt, passar oss. Sen har vi bröllopsfesten 2 veckor senare med våra kompisar för att vi vill ändå ha festen. Ingen av våra kompisar har reagerat på detta utan förstår när vi förklarat varför. Men det viktigaste är väl att det blir som ni båda vill och det som känns bäst för er, tror att era vänner är glada bara dom får vara med.
    Tack för svar! Ni har ju helt rätt i att man gör som man vill och att gästerna har förståelse :) Det är nog mest jag som vill ha en vigsel inför alla gäster... Men min blivande man vill verkligen inte ha vigsel inför många så jag får helt enkelt släppa det. 
  • jessi85

Caisa jättefin frisyr! Väldigt romantisk. 

Jag ska göra min frisyr själv och tänkte göra en variant av denna fast med utbakade flätor på sidorna. Den var jättelätt att göra 

Hittade tutorial på sajten The Beauty Department och om man vill göra en uppsättning fanns det tutorials på massor här http://thebeautydepartment.com/tag/chignon/
  • jessi85
    meandmylove skrev 2014-02-17 12:25:58 följande:
    Jessi85! Så snygg frisyr! Bara gör den många gånger innan så kommer det inte vara några problem på själva dagen! Jag ska nog testa den ikväll, jag har bokat frisör men man kan ju vara fin i håret även om man inte gifter sig!! Så snygg!! Ska du ha spänne? Har du köpt? Jag är lite kluven då jag ska ha lång slöja på vigseln men sen förstår jag att det är typ omöjligt på festen? Då kanske man ska sätta dit ett smycke?
    Ja testa att göra den, jag blev förvånad över hur enkel den var att göra. Man får hålla själva "hårbullen" tätt mot huvudet när man nålar fast den så sitter den bra. Jag har köpt de här hårblommorna av en säljare på Etsy, och ska nog ha en birdcage-slöja över ansiktet. Om du tycker att en lång slöja är ivägen på festen så är det ju kul att variera med ett hårsmycke :)

• jessi85

Kittwn, tack och ja prova, det var inte svårt :) Klili, vi gifter oss 14 jun och har ännu inte skickat inbjudan, måste göra det senast den 14 mars tänker jag. En kompis designar dem och jag försöker undvika att vara en stressig bridezilla och pressa henne... Å andra sidan vet de flesta gäster vårt datum. Ang. budget så står mina (blivande) svärföräldrar för större delen, vilket är otroligt generöst. Annars hade vi fått ha ett mindre bröllop... Lokal, busstransport, dj, cateringfirma, brudklänning med accessoarer, fotograf och ringar är klara. Har börjat köpa/pyssla med dekorationer. Ja det känns som att det hela kommer kunna klaffa tills den 14 juni iaf!

• jessi85

Jag hoppas det kommer bli en mysig och lugn möhippa, eller jag festar gärna loss men vill inte hoppa bungyjump, göra ansträngande grejer eller klä ut mig på stan. Skulle helst bara vilja äta och dricka gott och sen gå ut och dansa.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet