widuse skrev 2014-02-16 09:53:17 följande:
Jessi85: jag tycker inte att det är konstigt att bli bjuden enbart på festen. Speciellt om din man vill ha en intim vigsel -det tror jag verkligen folk respekterar. Det är ju det fina med dagens bröllop : man får göra lite som man vill :)
tess skrev 2014-02-14 22:13:54 följande:
Klart man helst vill vara med på vigseln. Men det känns inte konstigt att bara bli bjuden på festen om vigseln bara är för de närmaste
Maj12 skrev 2014-02-14 20:24:49 följande:
Till jessi85: Vi ska dela upp vigsel och bröllopsfesten. Visserligen inte samma dag som ni, vi har vigseln med bara föräldrar och syskon för att vi tycker det känns bäst att ha det litet och intimt, passar oss. Sen har vi bröllopsfesten 2 veckor senare med våra kompisar för att vi vill ändå ha festen. Ingen av våra kompisar har reagerat på detta utan förstår när vi förklarat varför. Men det viktigaste är väl att det blir som ni båda vill och det som känns bäst för er, tror att era vänner är glada bara dom får vara med.
Tack för svar! Ni har ju helt rätt i att man gör som man vill och att gästerna har förståelse :) Det är nog mest jag som vill ha en vigsel inför alla gäster... Men min blivande man vill verkligen inte ha vigsel inför många så jag får helt enkelt släppa det.