Inlägg från: Power of Love |Visa alla inlägg
  • Power of Love

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

På lördag ska det sista fixas för bröllopet. Då ska vi träffa vigselförättaren, beställa tårtan, köpa skjorta och skor till fästmannen. 
    Efter det så är det bara tidschemat kvar att fixa för vår del. Ringarna får vi när som helst till veckan (inskickade för gravering) och så väntar jag med spänning på att få tillbaka morgongåvan som också är inskickad på gravering. Ska bli mycket spännande att se om de förstpd mina önskemål :) 

• Power of Love
    iQbee skrev 2014-05-17 11:06:54 följande:

Jag lyckades ladda upp lite bilder...
    MIn klänning... Är inte klar i ryggen men den exakt somjag önskat :)

ooch vår ringkudde som jag sytt av spetsen som blev över =)

Vilken fin klänning och framför allt spetsen är riktigt vacker! :) 
  • Power of Love

Igår var vi och träffade vigselförättaren. Känns som vi gjorde ett bra val, hon var riktigt trevlig :) Vi fick även det sista köpt. Passade även på att köpa ballerinaskor till mig som jag kan byta till när jag blir trött i fötterna. 

Tårtan är också beställd nu. Blir med blåbärssmak så det gäller att inte spilla ;)

Så nu är det bara småsaker kvar. Allt annat "stort" som dukning, festhäften har vi andra som sköter. Bara 19 dagar kvar!

• Power of Love
    Jonnas skrev 2014-05-19 11:38:55 följande:
    Blåbär lät ju väldigt gott ! Vi valde jordgubbar och champagne (tänkte inte ens på blåbär :-S).
    jordgubbar och champange är ju riktigt gott. Blåbär var fästmannens idé och eftersom vi har lila som tema så passar det ju extra bra ;)
  • Power of Love
    Jonnas skrev 2014-05-19 10:29:09 följande:

Ber till vädergudarna att det inte ska regna den 5/7, ser dock mörkt ut just nu :-S, hoppas det hinner ändra sig. Jag är verkligen negativa Nancy när det gäller vädret... Kan inte låta bli att tänka *skulle gift oss i augusti istället* eller utomlands som jag ville .

http://www.accuweather.com/sv/se/stockholm/314929/july-weather/314929

Kunde inte låta bli och gå in och kolla vädret för 6 juni i Karlsta. Åska och regn ser det ut att vänta oss. Vi ska vara inomhus hela tiden (har inga transportsträckor) så egentligen gör det inget men tråkigt för fotograferingen. Men det hinner ju ändras :)
  • Power of Love

Idag var jag hos frissan för klippning och färgning inför bröllopet. Blev jättenöjd. Samma frisör ska fixa bruduppsättning och smink så vi passade på att prata om det. Känns verkligen som jag valt rätt frisör. :)

Passade även på hem till mina föräldrar och umgås med pappa lite (mamma var iväg på annat). Han ser så fram emot bröllopet och sa att han troligtvis kommer gråta mest på hela bröllopet. Jag menade på att han kommer ha hög konkurrans av min farmor och svärmor och inte förglömma mig själv. Jag är faktiskt inte helt sker på att jag ens kommer få fram ett ja under vigseln men jag får göra mitt bästa :P

• Power of Love
    Nokaro skrev 2014-05-20 14:52:36 följande:

Nyfiken bara, vad har ni valt för slags bröllopstårtor? Smak, utseende osv!

Vi kommer ha en vit marsipantårta med blåbärssmak (tänk en opera tårta fast men blåbär istället för jordgubbe). Som dekoration så kommer det vara murgrönsblad samt lila rosor som är "temat" på bröllopet. 

Här är förövrigt vår cake topper. Min sambo är känd för sitt legointresse och detta fick vi av en legobutik (han är stammis där) när vi förlovade oss. Fördelen med denna är att vi kan anpassa den så den passar oss,det ingick nämligen tre olika färger på brudens hår ;)

Har säkert sagt det tidigare i tråden men vi förutom att ha färgtema (lila och grönt) även ha Legotemat. Förutom på tårtan så kommerdet vid alla platser vid borden stå en legofigur som representerar gästen som ska sitta där (självklart även namnskylt). Exempelvis får min lillebror en fallskärmshoppare (han har bara testat fallskärm en gång men älskade det verkligen) och min kusin en bagare (kock till yrket men älskar även att baka, vi hittade nämligen ingen kock). Jag kommer såklart ha en brud och fästmannen en brudgum :)
    Tror att våra gäster kommer tycka det är ett roligt inslag och ger även de som inte känner varandra så bra något att prata om. 

• Power of Love
    tess skrev 2014-05-21 20:25:24 följande:

Våra tjejer (3 och 4,5 år) har fixat vprt brudpar i lera som vi har lackat. De kommer att stå på ett hjärta av typ marsipan (eller vad nu bageriet väljer för material).

Smaken blir sockerkasbotten med hallon och passions-mousse  + fruktbitar samt chokladflarn. Täckt med marsipan och sedan mörkröda rosor och mörkgrön murgröna som dekor. Ställning i båge och med översta tårtan hjärtformad.

det lätt gott!

Vilket roligt sätt att få barnen delaktiga i förberedelserna :) 
  • Power of Love

Idag var jag och hämtade morgongåvan jag beställt. Ett fickur med gravering. Blev inte riktigt som jag tänkt mig. Hade beställt med hans initialer på framsidan och året på baksidan, vilket jag även fick men jag jag hade tänkt mig stora bokstäver på framsidan så de skulle täcka nästan hela framsidan men istället blev små bokstäver. Ser snyggt och diskret ut och med en snyggare stil än vad jag föreställt mig men jag har lite svårt att släppa att det inte matchar den bilden jag hade i mitt huvudet. Men fästmannen kommer säkert älska den. Han vet ju inte hur jag hade tänkt från början. :)

• Power of Love
    LinaNordstrom skrev 2014-05-22 08:27:35 följande:

Jag sitter nu och håller på att bråka med mina festprogram, tror det är min skrivare som gör att det inte blir bra när dom skrivs ut. Ska testa på mammas jobb och se om det funkar bättre. Jag tänkte att vi skulle ha en liten presentation av gästerna men dom är ju rätt många! Har ni gjort det?

Vi valde att ha en väldigt kort presentation. Typ "Anna - vän till bruden, gift med Henrik" osv. Det tar för stor plats i festhäftet annars och dessutom är varken jag eller sambon så förtjust i de beskrivningarna som förklarar intressen, yrken osv.
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet