AnnaRank skrev 2014-05-29 20:55:04 följande:
Idag gjorde jag någonting som kändes lite.. galet. Jag har i ett par dagar gått omkring med en liten obehaglig känsla i magtrakten att klänningen jag köpt för vår stora dag, inte är Klänningen. Det är en fin klänning, javisst, men väldigt enkel. Jag klär mig väldigt enkelt till vardags, så jag tänkte att bröllopet inte borde vara annorlunda. Men sen tänkte jag att vafan. Om det finns en enda dag då man kan ta ut svängarna och gå all in så är det väl ändå på sin bröllopsdag? Så jag gick till butiken där jag köpte min förra, förklarade mitt problem och en väldigt gullig expedit lyssnade och tog fram en klänning som hon trodde skulle passa mig och mina önskemål.
Jag drog på den och blev nästan gråtfärdig. Där var den ju. Det var Klänningen! Den förra klänningen var fin, men den här klänningen känner jag mig vacker i. Och det är väl poängen?
Så sjukt glad att jag följde magkänslan!! :)
Ja det är helt klart poängen. Enkla klänningar kan vara hur fina som helst, men en brudklänning ska vara något extra enligt mig... ;)
Jag har under månaderna gått och ibland känt magen att min klänning kanske inte var den rätta. Men då har jag hoppat i den och pirret har kommit tillbaka och jag älskar den på nytt. Jag faller för den varje gång jag har den på mig. DET känns helt rätt! :)
Ska hämta den idag då den fått de sista justeringarna gjorda hos designern... Så spänd! :D