Inlägg från: meandmylove |Visa alla inlägg
  • meandmylove

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Lina nordström ska det ju stå! Dumma autocorrect.. Jag kollade på hm, dom hade ju vanliga rosa och vita balleringa för under 100lappen. Tror det blir sånna!

Jättefin bild blev det på kameran!

Den som kunde lägga ut bild, var det från dator eller från ipad/mobil?

Idag känns det lite mindre ångest iallafall.. Jag har pakerterat 110 av 150 favours (handgjorda tvålar) så snart klar. Funderar dock på om man ska ge barnen något? Någon som har tips?

Kanske en liten cellofanpåse med några godisar eller ett kinderägg?

Vi ska dela ut sakerna personligen så inget stående vid dukningen, därför kanske barnen blir ledsna om bara dom vuxna får?

• meandmylove

Imsevimse, så kul att vi båda är preggo på våra bröllop!

Vilken vecka är du i på bröllopet? Är du nervös över något? Vet alla runt omkring? Har du barn sedan tidigare?

Betty84, jag förstår precis. Jag gillar INTE sånna saker trots att jag är 22.. är glad att jag är höggravid och därmed inte ens kan dricka alkohol! Då blir det lugnt! Kan du inte säga till dom i förväg?

Nu är mitt största problem att jag inte vet vad jag ska förvara favouren i. Tänker eventuellt en korg eftersom jag ska dela ut små tvålar personligen till var gäst. Man kan liksom inte lägga dom på varandra.. har don på stora brickor nu men det funkar ju inte då.. det är dessutom 150 st! Tips? Min blivande sa "men snälla kvinna vad är det för problem? Lägg dom i en ica-kass??"

..OMG.. hur tänker män?

• meandmylove

Imsevimse, så skönt att alla vet! Det är ju så jobbigt att låtsas vara helt som vanligt när inget är som vanligt! Ja det stämmer jag kommer vara i v 33 på bröllopet. Med första barnet var magen väldigt liten och syntes för utomstående vid v.23 kanske? Lite mer kommer den säkerligen hinna puta ut men som sömmerskan säger så är nog klänningen inga problem! Jag har bokat provning hos sömmerska 14 dagar innan och 3 dagar innan bröllopet. Med andra barnet kommenterade okända redan i v 12.. Sen beror det ju på vilken kropp man utgår ifrån. Jag är o gravid (även före och efter 1a barnet) 50 kg på 172 cm, så trots att jag går upp extremt mycket i vikt så är det ju mest magen som syns.

Jag är nervös över ishias som jag känt av en vecka när jag promenerade säkert en mil/dagen i flera dagar i sträck. Hoppas det inte kommer tillbaka en sådan dag. Annars är det väl att man ska gå extrem foglossning, vilket jag aldrig varit med om men det verkar ju vanligt? Jag ska försöka slappna av och vila hos make o frisör och ha med typ pastasås att småäta av. Vi har också informerat att det antagligen blir 3 cheeseburgare för mig i driven när vi åker mellan kyrka och fest.. Hahaha!

Jättefin klänning har du valt! Har du bild på vigsel klänningen också?

• meandmylove

Betty84, synd att dom inte lyssnar. Du får ge igen på deras möhippa.. Hoppas du kanske ändå tycker det är lite kul när det väl är dags, försök tänk positivt!

Power of love, vi ska inte ha Fest häfte men gör det tilsammans med bordsplacering om du vågar! Och inte har för många gäster så det kommer bli en självklarhet med förändringar i placeringen. Med våra 150 gäster hade jag INTE vågat mig på något sånt!

• meandmylove

Power of love, vi har också den sena vigseln i kyrkan! 16.30 jag har lagt upp ett schema än så länge;

08.00-10.00 Lokalen och instruera dukning osv

10.15-11.15 Smink

11.30-14.00 Hår och kläder hos Frisör

14.15-16.00 Fotografering

16.30-17.15 Vigsel

17.15-18.00 Kyrktrappen

18.15 Gästerna anländer till lokal, mingel, bubbel

19.00 Vi anländer, brudskål

20.00 Middag (utdelning av favour, fotografering med brudparet

22.00 Tårta, Bröllops dans

FRITT FRAM ATT SVÄNGA SINA LURVIGA

-02.00

• meandmylove

Sen ska jag nog ta med pastasallad till frisören till mig och mina tärnor.

Idag har jag packat klart alla 150 favours GAAAAH!!! Nu ska jag sprattla sista 10 vaserna (av 100st) och ge mamma uppdrag om att beställa från systemet. Nu är det inte långt kvar!!

• meandmylove

Power of love, SPRAYMÅLA vaserna skulle det ju stå.. dumma autocorrect..

Jag får också komma ihåg massa saker, bort 3h bort med bil så det gäller att INTE glömma något viktigt..

20110519, min frisör sa att hon ville ha smink före, och det blir mer praktiskt då jag sminkar mig på annat ställe. Sen har jag klänning och allt hos frisören. Men jag förstår vad hon menar :)

Kan tillägga att min man hade snäll svensexa förra lördagen. Men gokart, grillning och överaskningsfest! Jag är så glad att hans vänner ställer upp och gör något för honom. Det värmer i mitt hjärta!

Undra om det planeras bakom ryggen.. Förväntar mig inget, men hoppas isåfall att det är snällt mig min gravida otympliga kropp.

Imorgon har vi sista OSA!

• meandmylove

Nokaro, jättefin frisyr och vilken lagom slöja!

Vi kommer ha fotografering innan vigseln och har sett varandras kläder men kommer inte sova tilsammans natten innan eller se varandra under dagen innan fotograferingen så det blir nog spännande det också!

Yennie, jääääklar va snygg du är!! Kolla håret, ansiktet, leendet och klänningen så snygg! Grymt jobbat med viktresan, keep up the good work!

• meandmylove

Glömde skriva det jag faktiskt skulle skriva, att vi idag lämnat in vigsel ringarna för puts och gravyr samt min förlovningsring för rhodinering. Allt ingick eftersom vi köpt ringar av den guldsmeden. Skönt! Så nu är vi singlar tills bröllopsdagen,jag vill ju inte att rhodinering en ska gå av innan den ska fotas ;).

Det går frammåt med sökandet av Serveringspersonal då den vi bokat drog sig ur förra veckan.. Väntar på tvåställen om de har möjlighet och offert.

Idag köpte jag även en bra bodyscrub och en alldeles för dyr brun utan sol.. Men jag tänkte att jag kunde kosta på mig det eftersom jag inte vill sola (250 spänn). Kanske inte extremt men jag lägger inte så mycket på sånna saker igentligen. Vill däremot inte sola som preggo då det lägg uppstår permanenta pigmentfläckar.. Denna är en uppbyggnads-bus som INTE luktar eller blir orange. Ska prova den imorgon tror jag :).

Fler som skapat spotifylistor till kvällen? Vi ska ha lista med svensk/engelsk lugnare musik under mingel och middag sen har vi hyrt in dj och sångare till senare! Fler som vill dela med sig?

• meandmylove

Beslutsångest över bordsplaceringen. Kan inte bestämma mig hur borden ska stå. Ska inte dit förens den 31a maj, får väl besluta då och sen börja med placeringen! (140614) Är ni redan klara med det?

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet