Inlägg från: meandmylove |Visa alla inlägg
  • meandmylove

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Micaelan, min mammas väninna stickade jättelöst en stor vit sjal. Såååååå vacker!

Spets bolero kan du nog hitta på många ställen, kolla "studentbutikerna" typ mq och bikbok. Jag såg en ASSNYGG typ bolero/kortärmad tröja i spets idag men kan inte komma på var.. borde ju memorerat det!!

• meandmylove

Oj så mycket det skrivs medans man haft en lekparksdag i fina vädret! Min svägerska ska baka tårtan och hon har fria händer bara den följer vårt färgtemat också tänkte hon göra en variant på prinsesstårta med marsipan som både jag o min blivande är förälskade i. Kan inte tänka mig någonannan tårta för oss!

Har köpt en caketopper där bruden är höggravid så den var ju given även om hon är blond och jag är brunett.. Ikväll ska det vikas och förberedas tissue paper balls "pompoms" tills fingrarna blöder. Sen ska jag slappna av i ett bad, peela och bygga upp fin färg med min nya gradual-tanning-bus. :D

• meandmylove

Widuse, ååå så skoj med hippa! Vad hade ni för aktiviteter?

Nästa vecka är det massa planerat, prällen sömmerska, lokalen, beställa mat osv.

Man ringarna som är klara på gravyr idag. Har även börjat med bordsplacering. Verkligen en utmaning men det känns långt ifrån omöjligt.

• meandmylove

Imsevimse, nr 1 var jättevacker!!

Milli, hahahaha lustiga kort! Undra vad som händer :P

Har hämtat alla ringar från puts gravyr och rhodinering. Nu lägger jag dom i asken så dom håller glansen till stora dagen. Har man förlovningsringen på sig när man går in i kyrkan? Och bara vigselringen träs på? Beställde även ett par JÄTTEFINA skor till lillan från zara.

Om 1h är det 23 dagar kvar!!!

• meandmylove

Många frågor poppar upp i hjärnan..

Går vi in huvudentrén till kyrkan på dagen D?

Vilken sida går jag på?

Måste min släkt sitta på min sida?

Har jag förlovningsringen på mig när vi går in och sätter bara på vigselringen?

Han då? Han har förlovningsring som nu blir vigselring. Ska han också ta på den vid altaret?

Håller vi handen när vi går in?

Sitter båda bak i transporten från kyrka till festlokal, som i film?

Om min dotter (1,5) sitter i kyrkbänken och ropar "mamma mamma mamma mamma man mamma mamma". What to do?

Så många frågor som gör mig nervös..

• meandmylove

Träffar honom på fredag om en vecka, går väl skriva ner alla knäppa frågor och försöka ha mod att ställa även dumma frågor :D

• meandmylove

Tack för alla bra svar!

Ska nu tänka igenom detta med min kille så det inte blir långa diskussioner och funderingar under mötet med prästen!

Ja snart är man gift!

• meandmylove

Lillan sa godmorgon och drog upp mig ur sängen 04.45 imorse..

Har man 5h att fördriva tills maken vaknar kan man ju alltid gå in sina skor inför bröllopet? Vika massa pompoms och fundera på bordsplaceringen. Man får ju lite gjort när man inte sover ill lunch iallafall.. Men lite trött är man, det måste jag erkänna nu. Håller tummarna för middagsvila!

• meandmylove

Då har jag ocksåblivit hippad!

Blev överraskad hemma när jag var på toa av mina systrar och bästa vän. De tog mig i bilen sen båten till marstrand och vi promenerade i solen och hade det ljuvligt. Efteråt tog dom mig till LYX brunch vid havet. Där åt vi gott och hade det underbart i timmar.

En perfekt möhippa för en höggravid brud ??

• meandmylove

Glömde skriva att det bästa var ju helt klart att göra något utan att passa upp på min lilla dotter hela tiden!! Så skönt att bara vara själv med bästa sällskapet. :D

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet