-
Vad har du för alternativ då?LinaNordstrom skrev 2013-11-02 09:11:27 följande:Ja vi gifter oss i kyrkan, man kan nog ha poplåtar där med men det kanske är vanligare på vägen ut tror jag. Jag vill gärna ha orgel när vi går in men dom klassiska bröllopsmarscherna är ju hur gräsliga som helst Har hittat några andra som är lite roligare som min sambo ändå inte vad helt avig mot
-
På orgel? lina?
-
Fantastiskt vacker oprekär!!! Idag har jag betalat handpenning och valt klänning!!!!!! . Sen har jag provat ringar också. Vet eg hur jag vill ha det, men det blir nog för dyrt! Tyvärr.... Måste försöka hitta ngt billigare alternativ.. Vill löda fast en allians på förlovningsringen och sedan ha en likadan som vigselring så den "gamla" förlocningsringen hamnar i mitten..
-
Vilka fina! Enkla ! Jag är allergisk på alla tårtbakelser som finns till de små. Min dotter kommer vara nästan 7 då och jag vill ha ngt neklt och stilrent till henne . Har sett en grekinspirerad klänning som jag vill ha till henne på ngn brudklänningssida men jag hittar inte påd en numer...
-
Oprekär; Det blev klänning nr 2, en pronovias. Den satt helt perfekt. Dock vet jag eg om den passar in i vårt romantiska lite lantligasom vi eg tänkte ha, men men... Nej, det är inte lidandet i sig som är dyrt, 500kr extra, egentligen bara det fakta att det ju är två ringar som ska köpas...logiskt egentligen. Får se hur vi löser det. Alternativet är en allians och att jag lägger in två stenar till i min förlovningsring (för vardera barn)
-
Sen har jag lite skrotguld som skall lämnas in som delbetalning men det gör ju inte så mkt på priset tror jag...
-
Klänningen är nu beställd iaf . Det blev denna...
jag börjar också känna mig lite stressad! Sen om det är över tid eller över pengar vet jag inte riktigt... Det är ingen i min närhet som stressar det minsta. Vi kanske fortfarande är ute i väldigt god tid?
Vad har ni gjort färdigt? Jag känner ändå att vi har ganska god koll nu, inga stora frågetecken utan mest småpyssel.. Fast det kanske är det som tar tid sen... Vi som inte skulle ha någonting tidigare, det blir bara mer och mer...
Vi håller på som bäst att utforma våra inbjudningar. Det är svåååårt! Vi har en fundering på att se till att de kommer fram den 14/2, dels på allahjärtans dag och så är det exakt 4 mån kvar då... -
Fina! Sådär har min tanke alltid varit med ringarna också, fast jag har vitt guld. Får jag fråga vad du betalar för dina ringar?Larssonmaria86 skrev 2013-11-17 22:53:25 följande:Vi längtar också jättemycket och diskuterade just igår att det snart bara är ett halvår kvar, GALET! Det innebär också att det snart är ett år sen min älskling gick ner på knä och friade och gjorde mig till världens lyckligaste!
Igår var vi och köpte våra vigselringar (Magnus har ingen förlovningsring) och kändes helt konstigt att beställa dem, nu är det på riktigt :) Fick höra av Magnus systerson när jag berättade att vi köpt ringarna (han är sex år gammal) "Ska ni verkligen köpa dem nu? Tänk om du ångrar dig Ia och inte vill gifta dig med Mange?" Jag berättade att det fanns nog ingen risk för det men isf kunde vi nog lämna tillbaka ringarna då svarade han "Spara kvittot" :P Var lär dem sig allt ifrån... :D
Här kommer bilderna på våra underbara ringar:
Min förlovningsring fast i rött guld.
Min vigselring :D
Och Magnus vigselring :)
Jag ska till en smed på lördag och prova litegrann. Vi har haft ett par dödsfall i den närmsta familjen i år och har lämnat in en del guld för värdering och jag kommer kunna använda det som betalning för ringarna. Är inne på tre stycken sammanlagt, två allianser på var sin sida om min förlovningsringTack! Hoppas den blir bra klänningen. Spännande att se hur den känns på när den kommer senJennie1414 skrev 2013-11-18 07:59:26 följande:MsThezzizen , Vilken fantastisk klänning! Verkligen jätte fin på dig.
Ser hur mycket ni pysslar tjejer , å duktiga är ni!
Jag tänkte bege mig in till staden på Lördag och inhandla lite pyssel så jag oxå kan starta.
Det går ju med racerfart och snart står vi där. :)
Är det någon som bestämt sig för va ni skall ha för blommor i brudbuketten , tärnornas bukett m.m?
Roligt med alla bilder ni lägger upp ... Keep up the good work :)
Jag är helt inne på en pionbukett i olika ljusa rosa nyanser, sedan vill jag blanda in liljekonvaljer i den. Funderar på och ha lite längre band hängande från den, vad tror ni om det? -
Vi vill ha gemensam brunch dagen efter så lite info om det. Även önskan om barnfritt, info om specialkost och. Att man behöver bil för att färdas mellan.kyrka olokal o parkmöjligheter. Eller är det onödigt?
-
Hej.. Länge sen jag skrev men följer ert flit. här börjar paniken pocka på.... massa känner jag som behöver göras. men vart är tiden? blommor, kläder till barnen, skor, underkläder, pyssel, menyn, håruppsättning.... någon här som har lugg och som vet hur de ska ha håret? Någon som har lite större barn typ 7åring som näbb, vart hittar min fina enkla klänningar till dem? vimplar!!!! Göra själv, eller beställa? Såg någonstans att de hade gjort av tårtpapper.. Men om man vill ha namnvimplar?