Inlägg från: Maria466 |Visa alla inlägg
  • Maria466

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här håller jag på med texten till inbjudningarna...... Gaaaah va svårt det ska vara att formulera sig 

Lutar åt att det får se ut så här

Välkomna att närvara när vi,

Maria & Thony,

säger ja till varandra i Badelunda kyrka

lördagen den 7/6 klockan 14:30

Efter vigseln serveras middag och efterföljande fest i Badelunda kyrkskola.

Klädsel Kavaj, men gärna nå 50-tals inspirerat

då temat för dagen är Rockabilly

Istället för presenter önskar vi att ni sätter in en kuvertavgift i samband med OSA.

Mer info på vår hemsida.

• Maria466
    LinaNordstrom skrev 2014-01-14 08:48:37 följande:
    Jag håller med om att det är svårt. Speciellt hur man ska formulera sig ang kuvertavgiften, jag tror iallafall att jag har hittat dom inbjudningskorten jag vill ha..
    Jag ska göra egna inbjudningskort Flört
  • Maria466
    iJenny skrev 2014-01-14 13:45:19 följande:
    Hej Maria, nu bad du inte uttryckligen om feedback, men hoppas ändå att det är ok. Jag ville bara säga att meningen "Klädsel Kavaj, men gärna nå 50-tals inspirerat" är lite fel rent formellt, "Klädsel: Kavaj, men gärna något (eller nåt) 50-talsinspirerat" är mer rätt, eller bara "Klädsel: Kavaj, gärna 50-talsinspirerat".

Verkligen inte menat som kritik, men jag vet hur svårt det är att korrekturläsa det man själv skriver. Sen behöver det absolut inte göra så mycket om det är fel, täntke bara att jag gärna skulle velat att nån berättade för mig om jag skrivit fel.
    Tack snälla. Jag tar absolut inte illa upp, det är en av anledningarna till att jag lägger ut texter här för att andra ska kunna "upptäcka" fel då jag har problem med gramatiken och viss stavning 
  • Maria466

Satt och googlade på ringar.....
    Detta är min förlovningsring

Hittade 2 vigselringar jag skulle kunna tänka mig.....

och 

• Maria466
    Kalejdoskop skrev 2014-01-18 09:38:10 följande:
    Hej! Det är många som skriver om gästbokslådor, det verkar roligt, men jag har ingen aning om vad det är! :) finns det någon som kan förklara? Hade varit roligt att ha en sån på vårat bröllop!
    Jag hänger på denna fråga. Jag vill oxå ha en gästbokslåda :D

• Maria466
    Milli skrev 2014-01-18 11:42:11 följande:
    Är du säker på att de är överlappningsbara ringar? Jag hade nämligen velat ha något sånt och såg liknande på guldfynt men de dom har är inte överlappande och skulle isf sticka upp väldigt mycket om den ska ligga ovanpå förlovningsringen, den vingen ska vara tunn för att kunna ligga över så de ser bra ut.. (Inte så bra på att förklara) ;)
    Förstår vad du menar. Jag har ju bara sett dem på bild än så länge så vi får se hur det ser ut  i verkligheten sen Flört
    Jag fortsätter ändå kika runt på andra alternativ i fall detta inte skulle fungera 
  • Maria466
    Milli skrev 2014-01-18 12:00:22 följande:
    Eftersom många frågat angående den gästbokslådan, trots att Lina skrev svaret på föregående sida så skriver jag svaret ännu en gång och visar bilderna igen..

Jag har knåpat ihop flera dokument i paint med massa olika frågor, bilder osv. Bara dessa blad tog flera timmar att göra, även lådan och för att inte tala om tiden de tog att skriva ut 660 blad. Om man läser inledningen så förstår ni hur de fungerar. Jag tyckte de skulle vara tråkigt med en vanlig gästbok med tomma blad och ingen som vet vad dom ska skriva så såg jag att de fanns en färdig bok att köpa med något liknande och de var därifrån jag fick idén, men eftersom vi har 100 gäster så ville jag inte behöva köpa flera böcker och tänkte göra egna blad och limma in i en stor bok. Sökte lite och hittade då en tjej som gjort en liknande låda med flikar här på BT och tyckte då de var bättre att ha dom i en låda ifall inte alla skulle bli ifyllda så är de inte massa tomma blad i en bok ;) Men de är alltså jag som gjort dessa dokument helt och hållet!!
    Tanken är då att gästerna väljer ett eller så många blad de vill och svarar på frågorn, eller ritar av brudparet eller vad de nu bestämmer sig för. Sen efter bröllopet ska vi binda ihop alla dessa till en minnesvärd bok med bilder osv..

Lina har alltså också hakat på denna ide och ska skriva ut dessa dokument och visade er lådan för några dagar sen som hon gjort, som påminner om min eftersom vi har samma färgteman :)

Vad står det på de olika flikarna? Hänger inte riktigt med på hur det funkar, Är jag dum? 
  • Maria466
    Milli skrev 2014-01-18 19:13:51 följande:
    Jag har skrivit nummer plus överskriften på varje rubrik som jag gjort på de olika bladen.. Exempelvis 1. ordet är fritt, 2 Om 10 år... , 3, om brudparet.  Osv. 
    Var de svar på frågan? Vet inte om jag förstod den rätt ;) 
    Aha och så står det samma sak på bladen som gästerna skriver på?
  • Maria466

Gaaaahh nervös, nästa vecka ska vi träffa min bror och morbror som ska vara toastmasters och diskutera bröllopet,  eller ja det blir nog min morbror i slutänden då lillebror planerat att bli pappa dagen efter bröllopet Flört

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet