Inlägg från: 20110519 |Visa alla inlägg
  • 20110519

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

MariaJimmy: Du kan göra egna inbjudningskort och placeringskort. Eller alla trycksaker egentligen, det ska jag göra. Läsk eller annan dryck är det bra att passa på att inhandla när det är extrapris. Guldfynd har nu 20 % på alla gund och diamantsmycken, så kan vara en bra idé att välja ut ringar. Trädgårdbröllop under ett tält är ett bra allternativ, Då antingen kan man hyra ett tält eller om man har små egna partytält så man kan gömma sig under om vädret inte skulle vara fint. 

Gå igenom vänskapskretsen, finns det någon som kan hjälpa dig med smink? frisyr? manikyr? transport och andra praktiska saker på dagen D =)

Många gäster? 

• 20110519

Jag har en fråga. Lång eller kort klänning på tärnan?

Jag har alltid sagt jag vill att tärnan ska ha typ knälång klänning., men när vi var och testade klänningar fanns det bara långa klänningar. Hittade en som satt jättefint, nu är bara frågan om jag ska kapa den eller låta den vara hellång ner till golvet? eller ankeln? 

• 20110519

Nu är mina inbjundningar skickade, ett guldkuvert trillar ner i brevlådorna imorgon eller på tisdag. 

• 20110519

Jag valde att skriva familjen svensson, då även barn är välkomna på vårt bröllop. Sambons syster är 6 år. Till våra vänner skrev vi bara för och efternamnet ovanför adressen till den som var bjuden. Vi har bjudit 57 st varav 14 är barn under 13 år.

• 20110519

Vi gifter oss på midsommarafton och vi har skickat ut inbjudan förra veckan. Hörde att de flesta hade fått inbjudan igår. 

• 20110519

Nu ska jag åka och samla lite energi och sola och bara ta det lungt. En veckas semester i utlandet är perfekt nu när det har hållit sig kring minus 30 grader i nästan 2 två veckors tid. 

Nu är det mindre än ett halvår kvar brudar. 145 dagar kvar tills jag står brud. =)

• 20110519

Nu har jag fått hämta ut ringarna. ÅÅ så fint det kommer att bli. 

Annars fick jah en chock nu när jag kom från utlandet. Hade fått ett mail av den fotograf som vi hade preliminärbokat. Ifjol kostade 3 timmar med han 8000, så det var det vi hade lagt på vår budget på, men då mailet som jag fick sas att nu hade han höjt priserna och nu kostar 5 timmar fotografering. 15000 kr.
    Började grina, för det hade vi inte riktigt utrymme för i vår budget.

Måste försöka komma på en lösning på hur vi ska lösa detta. Kommer att bli tufft.

Såg några hade skrivit om sin meny högre upp, vi kommer ha kantarellsoppa till förrät, oxfile med potatisgratäng till varmrätt och  bröllopstårta med kaffe och hembakad kaka till efterrätt. 
    Summan per person kommer att bli 370 kr, detta med lokal, mat, tårta och serveringspersonal. Dryck är inte inräknat, vet inte riktigt på vad vinet kommer att kosta. Vi kommer bjuda på vin eller alkoholfritt till middagen och sen får de köpa vad de vill i baren. 

• 20110519

När vi preliminär bokade han så visste varken han eller vi vad priset skulle bli. Jag gick efter prislistan från 2012-2013. Men att han skulle höja priset så mycket till 2014 var ingen förberedd på. Tvekar nu om vi ska boka han eller inte. 

Även om jag tvekar på om vi ska boka han eller inte. Så vill jag ändå ha proffesionella bilder, för de blir mycket finar. Känner ingen som är hobby fotograf heller. Utan då blir det någon släkting som skulle få fota om vi inte anliter han. Men det känns inte heller rätt. ÅÅ vad svårt.

Men om jag bokar han, då är frågan hur vi ska få ihop de extra tusenlapparna från budgeten som vi inte har räknat med.  

• 20110519

Finns två fotografer i den stad där vi gifter oss, men den andra är redan uppbokad. Tydligen har fotografen jag också preliminärbokarat fått förfrågningar av andra par om han kan fotografera de, men eftersom jag var först så skulle han ställa upp och fota oss och har sagt till de andra paren att han är uppbokad redan. 

Gifter oss på midsommarafton, så kan tänka mig att det är populärt. Tydligen många par som skulle vigas i samma kyrka som oss, fast då på andra tider.  

• 20110519

Vi ska gifta oss i Boden, men jag bor inte där. Jag är uppvuxen där. Men vi valde att gifta oss där för hela min släkt bor nästan där. Har faktiskt inte kollat fotografer i andra städer bredvid. Vore Luleå isåfall. 

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet