Inlägg från: Nokaro |Visa alla inlägg
  • Nokaro

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Godmorgon blivande brudar!

Önskar jag hade tid att hänga med här lite mer och chitchatta med alla. Läser det mesta iallafall :)
    Nu har vi vi fått svar från nästan alla av våra inbjudna gäster! 44 av 51 har tackat ja och resten väntar vi svar från. Nu kan man börja fundera på sista biten av planeringen!
    2 mån och 12 dagar kvar till den 14:e juni! 

• Nokaro
    meandmylove skrev 2014-04-02 09:14:39 följande:

Nokaro; Hjäääälp! Är det verkligen så lite kvar? Vi har ju samma datum.. Skönt att nästan alla osat! Då kan du ju snart börja planera lite placering!

Jennie 1414; Najs att få klartecken med mat och tårta! Vi ska också ha en buffé, min svåger otroligt erfaren köksmästare fixar den biten det oss. Vi betalar bara råvarorna. Ingifta svägerskan är konditor så hon fixar tårtan, vi står bara för råvarorna även där. Vi har avsatt 25 000 till detta, 150 personer så det borde ju räcka får man hoppas...

Vad ska ni ha för mat på buffén?

Ja visst är det lite kvar! Känns helt overkligt. Det är svårt att tänka på annat än bröllop nuförtiden.. Dags att börja pyssla bordsplacerings dekoration där vi sätter fast namnlapparna. Gör egna av vinkorkar :) 
  • Nokaro
    Kittwn skrev 2014-04-02 22:06:37 följande:

Nu funkar det ju att lägga upp bilder! Så här kommer min klänning. Dock med helt fel bh och så skall den tas in och läggas upp som ni nog ser :P Inte heller min slöja på bilden då den inte kommit in när jag var där och testade. Men den är så halv lång med samma spets som på klänningen runt kanten.

Jätte fin klänning! Baksidan är supersnygg och rumpan blir 
  • Nokaro
    Caisa skrev 2014-04-03 13:38:57 följande:

Ååh nu hittade jag denna morgonrock hos Ellos. Nedsatt till 139kr! Hoppas att den är lika fin i verkligheten. Beställd! :)

Åh morgonrock till förberedelserna har jag inte ens tänkt på! Tack för tipset! Ska inhandlas bums! Den du beställt var ju jätte fin. Kör nog på den jag oxå :)
  • Nokaro
    Maria466 skrev 2014-04-09 16:23:45 följande:

I går var vi på vårat vigselsamtal med prästen. :)

Vad spännande! 
    Blir helt stressad, alla verkar varit på samtal med prästen redan förutom vi.. Vi kommer bli kontaktade av prästen  ca 3 veckor innan vigseln har vi fått veta. Det känns ju jätte sent. Jag vill oxå träffa prästen snart. 
  • Nokaro

Idag ska jag hämta min klänning från sömmerskan! Sen är jag klar! 
    Brudklänning - check
    Underkjol - check
    Skor - check
    Slöja - check
    Väska - check
    Tiara - check
    Smycken - check (förutom örhängen)
    Strumpeband - check

Min dotters brudnäbb klänning - check
    Blomsterkorg till henne som hon ska använda i kyrkan - check
    Klänning till brudtärna -check

Kläder till min sambo - ingen aning! Han sköter det själv :)

• Nokaro
    Betty84 skrev 2014-04-10 13:46:49 följande:

Ni som redan blivit kontaktade av/träffat prästen, när ska ni vigas? Vi vigs den 28.e juni och jag har lite panik över att vi inte hört ngt fr prästen än!

Vi vigs den 14:e juni och har inte hört ett ljud. När jag kontaktade de själv sa de att prästen hör av sig 3 veckor innan..
    Känns sent!
  • Nokaro

Nu senare i eftermiddags ringde även vår präst! Den 25:maj ska vi träffas! Nu känns det verkligen nära.
    Dessutom var jag förbi sömmerskan ikväll och hämtade min klänning som hon trixat med lite. Hon har sytt fast en liten knapp vid rumpan där jag kan haka upp mitt släp på för att kunna röra mig lite smidigare på festen :) Är jätte nöjd!

• Nokaro

Så kul att läsa om allas förberedelser och tankar!

Nu har vår präst äntligen hört av sig och vi har bokat tid för en träff. Sedan ska vi snart gå och provsmaka två förrätter och två varmrätter som vi funderar mellan. Därefter blir det bröllopstårte provsmakningar!

Dessutom så har alla svarat nu så då kan vi sätta igång med bordsplaceringar m.m

Härliga tider!

• Nokaro
    LinaNordstrom skrev 2014-04-14 22:00:17 följande:

Nu har jag sytt upp klänningen klart, det var inte kul men fint blev det till slut. Nu fattas bara att sy dit en ögla eller nåt så man kan hänga upp släpet. Var det någon här i tråden som hade gjort det eller skulle göra det som kan lämna lite tips på hur man gör?

I veckan ska gå och kolla på blommor, har inte kommit mig för att göra det än.

Jag lämnade in min klänning till sömmerskan för små fix. Hon sydde fast en liten knapp vid baken på min klänning där jag knäppa upp släpet på under festen. Det blir dessutom jätte snyggt när man knäpper upp släpet där! Får lite extra form på baken :)
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet