Inlägg från: Nokaro |Visa alla inlägg
  • Nokaro

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Fick leverans till jobbet från UPS. Min dotters näbb-klänning som jag beställt från Lightinthebox. 

Spännande att se vad hon säger när hon får prova den! 

• Nokaro
    Nokaro skrev 2014-04-15 15:59:59 följande:

Fick leverans till jobbet från UPS. Min dotters näbb-klänning som jag beställt från Lightinthebox. 

Spännande att se vad hon säger när hon får prova den! 

Klänningen var inte riktigt som jag hade förväntat mig. på LightInTheBox sida där jag beställde den är den utan de där vita fjädrarna. De är hemska och dessa ska jag ta bort. Sedan ska jag be svärmor sy på ett ceriserosa band precis under bröstkorgen där tyllen börjar och dessutom ska den förkortas till vadlängd. Den här var nästan till golvet på henne.. 

Ja ja, det blir säkert bra! Min dotter tyckte iallafall om den och ropade - Åh tack mamma! Vilken fin "brunnäbb" klänning jag fått! Haha brunnäbb!
  • Nokaro

Attans! Det mesta av påskplanerna inställda. Barnen har fått vattkoppor så det blir en påsk på hemmaplan med familjen. Då kan man passa på att fixa lite bordsplacerings hållare och gästgåvor :)

• Nokaro

Tips till er alla från mig om alkoholfritt alternativ är:
    Billabong vitt mousserande vin. 0% alkohol. 
    Arc En Ciel mousserande rosé vin. 0 % alkohol.

Båda drack jag när jag var gravid och båda var supergoda, EJ SÖTA. Smakar nästan som äkta bubbel. 

Det finns även alkoholfri öl, 0% som kan vara ett roligare alternativ som dryck än läsk eller cider. Även den är nästintill lika god som en riktig öl. 

Vi kommer köra dessa alkoholfria på vår fest samt bubbelvatten.

Förra veckan var vi och provåt vår bröllopsmiddag. Fick testa 2 förrätter och 2 varmrätter och har nu kommit fram till ett beslut om menyn. Kommer att bli så gott! 

Nästa moment är att bestämma hur tårtan ska vara. 

Min blivande make fixar ihop en spellista till festen och låten som vi ska ha som vår första dans är bestämd! Det är en låt som är "vår låt" som vi lyssnade på mycket innen barnen kom. Vi har många minnen från den och får fram just den där rätta känslan i kroppen. Kör ca 50 sek av den och sedan drar festen igång!  

• Nokaro

Ikväll har vi börjat vika ihop askar till gästgåvor samt börjat med bordsplacerings namnlapps hållare som vi gör själv av vinkorkar:)

1 månad och 20 dagar kvar!

• Nokaro

Nu har ett stort stressmoment försvunnit ur mitt bröst. Min "sista minuten" man har äntligen varit iväg i helgen och beställt hela kittet med kostym och allt till sig själv. Han brukar vara "ja ja det löser sig" typen och väntar med att till typ dagen innan och det har verkat som att han inte haft några planer på det här med kländerna på långa vägar än. Men nu så. Skönt.
    Längtar tills jag får se han in kyrkan!

Hämtade även ut min vigselring i helgen. Jag är så nöjd! Ska även få en smal ring med diamanter i morsdagspresent som jag ska ha längst in på fingret. Sedan kommer förlovningsringen och sist vigselringen.

• Nokaro
    Caisa skrev 2014-04-28 12:25:16 följande:

Beställde den online och mätte hemma själva. Idiotiskt, men jag gjorde samma med min egen ring som sitter som smäck. Fattar inte hur det kunde bli så jäkla fel. Har mailat butiken vi beställde av och de kan inte hjälpa oss. :(

Nä fasiken vad trist :( Men vad fan är det för butik som inte kan hjälpa er? Låter helt vansinnigt..
  • Nokaro

Min syrra som är brudtärna och toastmadame har fått helt fria händer att göra vårt festhäfte. Hon ville gärna göra den och jag har full förtroende för att det blir toppen bra! Känns skönt att inte behöva fundera på den biten. 
    Sedan gör min svärmor rispåsarnara. 50 st ska hon sy som vi sedan fyller med hjärtformat bröllopsris som jag köpt. 
    Den 23 maj ska vi träffa festen och efter det mötet känns det som att det är dags att göra vigselprogrammen. 
    Vet inte riktigt vad vi ska välja för psalmer i kyrkan.. Har ingen koll alls egentligen på sådant. Vad ska ni ha för psalmer under er vigsel? 

In och utgångsmarschen är bestämd iallafall samt att jag och min blivande make ska gå tillsammans längs altargången mot prästen. Först var det tänkt att min pappa skulle föra mig till altaret och min blivande men nu har vi ändrat oss angående det. Vi kommer att gå tillsammans med vår dotter som brudnäbb. 

Hur gör ni andra?

• Nokaro
    meandmylove skrev 2014-04-29 13:26:15 följande:

Nokaro, vi har fortfarande inte hört något från präst trots att vi sökt efter honom flera gånger.. Känns sådär.

Vi ska iallafall ha "en vänlig grönskas" för att jag tycker den passar väldigt bra, alla kan den. Sen ska vi också ha "du omsluter mig", den finns på en av Carolas album, jättefin och lättsjungen!

Ut o inmarsch är också bestämma samt 3 solosånger. Vi kommer gå in tillsammans (jag tycker att man sänder väldigt fel signaler genom att bli framförd). Framför oss går vi dotter och hennes kusin, två 2åriga flickor. Bakom oss går mina två tärnor, mina systrar och min killes bästa kompis som marskalk. :)

Ja jag kände det oxå att det var lite fel signaler man sänder ut. Dessutom så passar det inte alls in på mig. Så det är helt uteslutet nu med att pappa för mig till altaret. Det har bara varit en sån "dröm" jag haft sen liten flicka. Att pappa ska föra fram mig i kyrkan. Har tyckt att det är lite fint tidigare och min gamla pappa hade säkert tyckt om det. Men nu blir det inte så. 

Vilket datum ska ni gifta er? Vår präst skulle höra av sig 3 veckor innan vigsel men det tyckte jag var för sent och kontakta honom själv för att boka ett möte. 
  • Nokaro

Åh jag är så glad efter denna helgen!
    Blev möhippad i lördags och fick en helt fantastiskt rolig dag!

Efter en tuff natt med barnen tänkte jag gå och ta en tupplur efter frukosten på lördag morgon. Låg i vårt sovrum och försökte vila medans ungarna och karln stökade i vardagsrummet. Helt plötsligt ringer det på dörren. In kommer en ung kille som ser halvkriminell ut med en lista på saker jag ska packa med mig under 10 minuter. Fick även order om att ta på mig svarta jeans, linne och underkläder. Samt ta på mig solglasögon och min svarta skinnjacka. 

Med ögonbindel och hörlurar med musik på fördes jag till en bil som körde mig till city. Vid centralen stannade vi och jag blev bortförd, fortfarande med ögonbindel. Efter en kort promenad togs min ögonbindel bort och framför mig stod ett gäng härliga tjejer! Jag fick på mig en rosa t-shirt med texten "Blivande Fru Callin" och #Junibrud. Fick även en tiara och slöja:)

Första aktiviteten var att hela gruppen skulle dansa "Dancehall" en jamaicansk gatu dans. Så roligt! Jag fick dansa i rafsett såklart. Efter det hade vi en god picnic lunch där jag fick ett paket i taget från varje tjej. Paketen symboliserade våran relation på något sätt och jag fick gissa från vem paketen var ifrån. Många goda skratt och minnen var det! 

Sedan var det dags för 3 timmar på spa. Vi gick till Clarion Hotell Sign där jag fick 1 timmes helkroppsmassage och skumpa i poolen uppe på taket! 

När vi hade spa:at färdigt fick gjorde vi oss i ordning för en suverän tapas middag. Men innan tapas restaurangen svängde vi in på en liten bar för en fördrink.

Är så himla glad fortfarande och svävar på helgens äventyr! 

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet