Inlägg från: Nokaro |Visa alla inlägg
  • Nokaro

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Caisa skrev 2014-05-05 12:31:38 följande:
    Ååh vad roligt! Vad spännande det är nu när det bara är ett par veckor kvar, känns som att det kan slå till närsomhelst. Är inte helt säker på om jag får en möhippa eller inte men jag har hintats om det. Är mer nervös (på ett bra sätt) inför det än inför bröllopet! :D
    Jag har typ varit jätte stressad över möhippan för jag är ett sånt kontrollfreak. Jobbigt när man inte själv har koll på saker och ting! Vi hade dessutom bokat tid med vår bröllopsfotograf nu i lördags för att ta provfoton. Vilket då min brudtärna och min blivande hade avbokat bakom min rygg. Men nu är ett nytt datum för provfoto bestämt! 
    Grejen är den att vi har något inplanerat varje helg innan bröllopet så hade lite svårt att ens föreställa mig när en möhippa skulle kunna ske! Men det hade ju gänget ordnat galant! 

Vilket datum gifter ni er Caisa? 
  • Nokaro
    Power of Love skrev 2014-05-05 22:48:23 följande:

I helgen passade jag och fästmannen (han jobbar borta på veckorna så man får ju passa på) att göra bordsplacering och skicka denna till toastmasters. 

Han kostym kom i fredags, beställd från suitopia satt perfekt men axelvaddarna var lite knepiga (lite för långa) så han såg väldigt fyrkantig ut, men vi tog oss en tur till hans mormor som är sykunnig i söndags så nu hoppas vi på att hon kan fixa det.

Vi har även slagit fast låtarna som ska sjungas på vigseln och tittade på en instruktionsvideo hur man dansar brudvals. Jag har lätt för att lära mig pardanser och dansar en del bugg, fox och lite salsa känner att det där med vals fixar jag. Men så har jag en fästman som aldrig dansar pardans är jag lite mer tveksam till hur lätt han kommer ha det. Känsn som det är dags att lägga in lite träning på helgerna ;) 

Jag lämnade in våra ringar för gravering idag och passade även på att gå en snabbis på stan för att leta morgongåva till mannen. Vill ha ett fickur som det går att gravera både fram och baksida och jag tror jag hittade en som kommer bli perfekt. Ska bara fundera lite mer på själva gravyren. :)

Imorgon är det en månad kvar tills vi gifter oss!! 

Min blivande har också beställt kostym från Suitopia. Hoppas verkligen att den blir bra! Hur lång leveranstid hade ni på hans? Är så stressad över att den inte hinner komma i tid.. Har hört nu i efterhand att Suitopia är jätte sega med sina arbeten.. 
    Kul att ni var nöjda med hans kostym! 

Vad ska ni ha för låt som bröllopsvals? Vi kör ingen traditionell brudvals utan tar en låt som är "vår låt" från tiden innan vi skaffade våra barn. Får se vad den äldre generationen av gästerna tycker om det.. haha! 
  • Nokaro

Hur svårt ska det vara att hitta en caketopper som känns rätt?? Herreguuuud.

• Nokaro
    Power of Love skrev 2014-05-06 18:22:33 följande:
    Vi la beställningen den 29 mars och skulle egentligen fått den levererad för två veckor sen men då var vi inte hemma när leveransen kom och sedan låg den på posten i en vecka till vi fick den omlevered till mitt jobb istället. Så tog väl knappt en månad och det stod på deras hemsida 2-3 veckor.

Vi tänkte ha "av längtan till dig" med CajsaStina Åkerstöm som brudvals. Egentligen hade vi väl kunnat tagit och kört nån annan typ av dans men jag tror faktiskt att min fästman har lättare att lära sig dans vals än typ fox, iaf den typen av fox som jag kan :P Sen var det lite "krav" från hans mamma och faster och jag var inte sen att hänga på eftersom jag tycker vals är roligt :D
    Får an fråga vilken er låt är ? :)
    Vår låt är Paloma Faiths låt New York. Kanske inte den mest lämpligaste texten som bröllopsdans men den här låten lyssnade vi på jätte mycket när vi planderade vår 1 månads resa till NY, Miami och Aruba. Det var sommaren innan vårt första barn föddes. Det är även på den resan som hon blev till. Vi var mitt uppe i oss själva och vår tid med varandra och just denna låt blev en låt som vi kopplar många härliga minnen med.
    Måste det vara en låt med kärleksfull text? Det kanske är konstigt att inte ha det.. 
  • Nokaro

Extensions på lördag, provsminkning och brudfrisyrs testande på söndag, provfotografering 25 maj, ögonbrynsfix inbokat, bröllopsnaglar inbokat. Vilka roliga dagar jag har att se framemot:)

• Nokaro
    iso skrev 2014-05-11 18:07:30 följande:
    jag menar såklart inte att va elak mot dina vänner heller på något sätt. men det är ju för din skull möhippan sker, inte för att de ska ha kul på din bekostnad. 

jag fick kidnappning med mc, volleyboll, lunch, spa och restaurangbesök. det var precis lagom och väldigt snällt. en tiara fick jag ha på mig men det kunde jag stå ut med :)

hoppas det löser sig och att du kan få dem förstå grejen med att du ska va bekväm. alternativet är ju att du tvingas göra saker och det blir ju inte kul för någon.
    Men fy vad trist att det ska bli osämja pga en möhippa. Jag tycker det är väldigt taskigt av vännerna att inte ta till sig dina önskemål. Jag säger som nån här tidigare skrev, det är inte deras dag utan din. Det är DU som ska få en rolig och minnesvärd dag. En dag med härliga minnen och inte bara minnen ifrån hur förnedrad och utskrattad du blev. Jag blir förbannad på dina tärnor.

Jag hade gjort klart o tydligt för min tärna att jag inte vill gå runt på stan och sälja pussar eller göra andra diverse uppdrag och det tog de verkligen hänsyn till. Är så nöjd med min hippa och kunde inte fått en bättre. Den innehöll en danskurs för hela gänget, picknick, 4 timmar på spa och middag. Jag fick han en tiara och slöja på huvudet under hela dagen och en tröja med texten Junibrud och Snart Fru. De kläderna ville jag glatt ha på mig!
  • Nokaro

Vad bra att läsa om era tidscheman för bröllopsdagen! Hmm, måste nog göra ett vi oxå. Grejen är den att vi inte kommer att vara med varandra natten innan bröllopet och inte heller göra oss i ordning tillsammans utan vi kommer att ses i kyrkan. Vår vigsel börjar 14.30 och mina tärnor är hos mig från kvällen innan och sover över och sedan gör vi oss i ordning hemma hos mig. Sminkösen kommer till oss och min syster gör min frisyr. Vi har en fotograf bokad 10 timmar under bröllopsdagen och även hon kommer att vara hos oss och fota våra förberedelser. 
    Min blivande kommer att vara med sina marskalker fram tills det blir dags att ses i kyrkan. Våra bröllopsfoton tar vi efter vigseln medans gästerna tar sig till festplatsen. 

Är det några fler som gör som vi? Att ni inte ser varandra förns i kyrkan? Det verkar som att de flesta gör sig i ordning tillsamans. Min blivande har inte ens sett min klänning! 

I helgen övade vi på brudfrisyrer och det kommer att bli en snedfläta med små blommor i. Här ser ni en bild på hur det ungefär kommer att vara. Fast här är det utan hårsmycken.

• Nokaro
    Micaelan skrev 2014-05-12 12:27:38 följande:

Nokaro: Jag har som dig! Gifter mig i Leksand, så jag och min blivande bor i stuga tillsammans tors-fre och fixar massa förberedelser, sen på fredag eftermiddag/kväll så åker han ut för då ska jag ha myskväll med mina tärnor. :)nästa gången han ser mig blir vid vigseln och det blir också första gången han ser klänningen och alltihop. Haft så svårt att hålla det hemligt i 4 månader, men så värt det att få se första reaktionen där. :)

Ja eller hur! Längtar till den stunden! Tycker absolut att det är värt det alla gånger! Detsamma gäller även honom, jag tycker det ska bli jätte spännande och pirrigt att få se min karl för första gången i kyrkan. Hur stilig han är m.m. 
    Sen är det kul att ha en myskväll med tärnor dagen innan. Samt att få bli ompysslad av dem på förmiddagen på bröllopsdagen:)
  • Nokaro
    meandmylove skrev 2014-05-13 07:51:02 följande:

Beslutsångest över bordsplaceringen. Kan inte bestämma mig hur borden ska stå. Ska inte dit förens den 31a maj, får väl besluta då och sen börja med placeringen! (140614) Är ni redan klara med det?

Jag har oxå ångest över bordsplaceringen.. Vi vet inte hur vi ska placera våra föräldrar. Vi kommer inte kunna sitta traditionsenligt med föräldrarna vid vårt bord för att min blivandes pappa är inte ens bjuden och min mamma o pappa är skilda och inte sams samt att både min mamma och min blivandes mamma har en ny partner. 
    Herregud... Vi funderade på att bara vi två sitter ensamma vid ett bord och sedan placerar vi föräldrar borden närmast oss.
  • Nokaro

Jag känner inte man behöver styra in folk på att känna nya människor under middagen. Sånt löser sig under festen sen. På middagen skulle jag personligen hellre sitta med några jag tycker om att umgås och prata med istället för några helt okända som kanske inte har nåt gemensamt med. Sedan är det en helt annan sak när själva partyt börjar. 
    Vi kommer placera de "äldre" vid ett bord och partygänget vid separata bord men våra föräldrar med respektive närmast oss. Samt marskalker och brudtärnor nära oss. 

Igår började vi med att vika ihop små askar till våra gästgåvor. 32 st orkade vi med. 18 kvar att göra. Blir totalt 50 gäster. Kör resten ikväll. Sedan är det bara att fylla dem och lägga ett grönt band runt omkring.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet