Inlägg från: Nokaro |Visa alla inlägg
  • Nokaro

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Nu kan kan man bocka av några saker i to do listan.
    Alla blommor är beställda, tärnbuketter, corsagae till herrarna, min brudbukett och blommor till festlokalen. Sedan har vi gjort en kort presentation av alla gäster som ska vara med i festprogrammet.
    Mannen har varit och köpt ny kostym då hans Suitopia kostym vart helt fel och vår dotter som är brudnäbb har fått fina vita skor:) 
    Även alla askar till gästgåvorna är vikta så nu ska detta bara fyllas. 
    Bordsplaceringen började vi pyssla med lite men kom ingen vart..

• Nokaro

Ja just ja, en sak till! Ringarna är inlämnade för polering och gravering. Då inte mannen ska ha nån ny ring utan behåller sin förlovningsring överraskar jag honom med en diamant i förlovningsringen. Så det blir en överraskning för honom! Hoppas han tycker om det.

• Nokaro

Aaaahh jag blir galen snart. Hur svårt kan det vara att hitta en caketopper där både bruden och brudgummen är brunhåriga?? På de flesta caketoppers är bruden blond. Hallo! Jag försöker hitta en caketopper till oss men det verkar hopplöst. Jag vill inte ha en blond brud när jag själv är brunett. Nu vågar jag inte beställa från e-bay heller längre ifall det inte hinner komma fram på 3 veckor. 
    Nu känner jag att bröllopsnerverna börjar hugga in får panik av såna här saker..

• Nokaro
    Caisa skrev 2014-05-20 10:31:30 följande:
    www.kakburken.se/product_info.php

Denna var ju söt!
    Ja tack denna har jag tittat på förut men jag tycker det ser ut som en brud som försöker sticka iväg från sin man! haha hakar upp mig på så konstiga saker.. Det här är typ den enda jag hittat där båda är brunhåriga. Men den känns inte helt rätt.
  • Nokaro
    jessi85 skrev 2014-05-20 11:07:15 följande:

Jag har börjat vakna tidigt på morgonen för att tankarna på bröllopet bara snurrar.... måste coola ner mig, kan inte hålla på så här i mer än tre veckor till!

Jag är likadan! Jag kan inte tänka på nåt annat än brölloppet nu. På jobbet sitter jag o kollar på bröllopsgrejer. Som nu caketoppers. Funderar på bordsplaceringar m.m.
    25 dagar kvar..
  • Nokaro

Nyfiken bara, vad har ni valt för slags bröllopstårtor? Smak, utseende osv!

• Nokaro
    Jonnas skrev 2014-05-20 15:21:19 följande:
    Vi har färgtema champagne, tårtan kommer att se ut som på bilden men eventuellt quiltat med ätbara pärlor på översta och nedersta våningen. Eller så kör vi på lite snirkligt som på bilden och då även vårt monogram högst upp. Smaken är jordgubbar & champagne.

@Nokaro: Vad har ni för smak/utseende? 
    Vi kommer att ha tårtan på en sån där trapp ställning som blir som en liten halvcirkel. Jag vet inte vad vi kommer att ha för smak o utseende riktigt för vi har inte pratat med konditorn ännu. Stället som vi har festen på har samarbete med en konditor som de rekommenderar. Dock har vi inte fått till något beslut ännu. Hoppas att kunna göra det nu inom kort. Vi gifter oss 14.6. Jag vet inte ens vad vi ska ha för smak för vi har helt olika smak gällande tårtor! Inte lätt det här....
  • Nokaro
    Imsevimse skrev 2014-05-20 16:22:26 följande:

Vår tårta kommer att bestå av sockerkaksbottnar med ett lager rårörda jordgubbar, ett lager lemoncurdgrädde och så ytterligare ett lager med rårörda jordgubbar mellan. Utseendemässigt kommer tårtorna att vara spacklade med grädde, ha ett rutmönster (quiltat?) på sidorna och ovanpå är tanken att vi ska ha en lila pion och några mindre rosor i rosa och vitt på varje tårta. Det går dock inte som vi tänkt med att tillverka blommorna i sockerpasta, så får se om de slutar med att vi sätter dit riktiga blommor istället. 

Oj vad gått det lät med lemoncurdgrädde! Det kanske skulle funka med hallon oxå. Gör ni själva eller beställer via en konditor? 
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet