Inlägg från: Nokaro |Visa alla inlägg
  • Nokaro

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Milli skrev 2014-05-21 22:08:18 följande:

Har blivit bombarderad med vykort från okända avsändare senaste veckan..! Hmm... ;)

Oj vad spännande! Snart händer det grejer!
  • Nokaro

Godmorgon alla blivande brudar!

Hoppas ni haft en bra helg med möhippor m.m.

Själv har vi haft provfotografering med vår bröllopsfotograf ute i parken där vi ska ta våra bröllopsfoton. Sedan har vi även träffat vår präst och gått igenom vigseln och valt psalmer och in-utgångs marscher. Vår präst är toppen! Kändes så bra och naturligt med honom. Han var ung och kändes modern. I 35 års åldern. Hade ändå jobbat som präst i 10 år. Han pratade som vi och skämtade till det lite då o då.
    Sa bl.a att tänk på att när ni går fram i kyrkan så gå inte för fort. Vissa har skitbrottom springer fram som travhästar och då blir det lite fel. Samtidigt om man går för sakta kan man tappa balansen och ramla omkull och i värsta fall slå sig eller nåt. Han sa verkligen SKITBROTTOM. haha!
    Han hjälpte oss att välja psalmer genom att sjunga dem för oss så då fick vi höra hur de låter oxå och inte bara läsa texten i psalmboken:)

Det känns super bra och nu känns det helt plötsligt så verkligt på ett annat sätt.

Dessutom har vi lyckats komma igång med bordsplaceringen och det verkar som vi får till det ganska bra trots allt!

19 dagar kvar :) 

• Nokaro
    meandmylove skrev 2014-05-26 12:16:15 följande:

Nokaro, så skönt att mötet med prällen vad avslappnat! Vi ska träffa vår på lördag så får vi se hur det går. Jag tar med mamma som kan allt sånt så man inte glömmer något. Fick ni "provgå"? Bordsplaceringen känns sådär faktiskt, det är svårt att göra alla helt nöjda men ska fila lite mer så får vi se..

Vigselprogrammet ska printa inför mötet med prällen så det bara kan justeras och printas ut i mängder efteråt. Annars känns alltid oroväckande lugnt.

Funderar mycket på hur jag vill ha smink o naglar. Bokat shellack men aldrig gjort innan så jag har ingenaning!! Samma med smink, sminkar mig aldrig så vet inte vad jag vill ja direkt. :/

Ja vi fick provgå! Det var då jag kände att "shit, jag kommer dö när vi går här på riktigt om mindre än 3 veckor" Blev super nervös! Men prästen var cool lugn och berättade hur fort vi skulle gå och att vi ska låtsas som att vi är på en vanlig promenad. Så det inte ser onaturligt ut. 
  • Nokaro

Hjälp! 
    Jag har helt fastnat nu med det här vigselprogrammet. Hur har ni gjort era? Beställt färdiga på nätet eller bara printat ut egna på papper?

• Nokaro
    iso skrev 2014-05-28 21:36:20 följande:
    Vi kommer inte ha vigselprogram men beställa "festprogram" från optimalprint. finns massa olika sidor att välja på. det är väl en ork- och kostnadsfråga egentligen :)

vi beställde våra inbjudningar och de blev hur bra som helst.
    Ja vi beställde våra save-the-date kort och inbjudningskort från calligraphen. Tänkte beställa även vigselprogrammen därifrån men nu har jag hejdat mig lite med det när jag såg att det kostar 2500 kr för det jag vill ha... Får väl försöka fixa ihop nåt själv o printa ut.. Slantarna bara flyger iväg nu de här sista veckorna på det ena o det andra som man kommer på att man bara mååååste ha. 
  • Nokaro

Svaret innan var till dig alltså.. Fattar inte hur man svarar med iPhonen.. Haha!

Micaelan skrev 2014-05-30 22:18:24 följande:

Jag hade möhippa förra helgen, så kul! Jag är Nintendo.nörd så hippan hade Super Mario-tema och alla var utklädda! Jag fick vara mitt hatobjekt Prinsessan Peach såklart. Så gjorde vi olika utmaningar utnder dagen som minispelen i Mario Party, på kvällen åkte vi gokart eller ja Mariokart såklart. Vi var även på en dagkonsert med ett av mina favoritband Movits och jag fick sjunga in i micken och fick en signeradtröja, :D

Toad och Luigi strippade dessutom all the way för mig, jag skrattade så jag grät! Bästa dagen! Så överlycklig med ansträngningen mina kära vänner gjorde! Det enda trista var att endast 4 av de ca 20 tjejkompisarna jag bjudit bemöda sig att komma :/ men mina bästa vänner var där och jag är så tacksam! :D

• Nokaro
    Jennie1414 skrev 2014-06-03 12:48:12 följande:

Hej alla!

Nu är det nära för oss alla ... 25 dagar för mig!

I helgen blev min sambo svensexad... Å harregud va dom spökade ut honom... :) Men han hade haft en fantastisk dag/ kväll/natt.
    Nu kan han slappna av ... Det kan dock inte jag göra :/ E så nervös!

Tänkte höra lite... Va skall ni ha för musik som in/utgång i kyrkan?

Och va skall ni ha när ni dansar vals ( om ni nu skall de)

11 dagar har vi kvar! Jösses!

Vi kör traditionella i o ut marscher. In: Brudkör ur operan Lohengrin, Richard Wagner. Ut: Bröllopsmarsch av Felix Mendelssohn.

I kyrkan har vi en solist som sjunger:
    Fields of Gold- Sting 
    Utan dina andetag- Kent

Bröllopsval: Iiiingen aning. Vi har lite olika preferenser kring den och vet helt enkelt inte hur vi ska göra. Min blivande vill köra typ 40 sekunder traditionell wienervals för att sedan mixa in den i nästa låt som sedan alla kan börja dansa till medans jag inte vill dansa wienervals överhuvudtaget..
  • Nokaro
    Emelie1014 skrev 2014-06-03 20:04:19 följande:
    11 dagar kvar för mig, otroligt nervös! :P

Jag har en kompis som är grymt duktig på piano, och eftersom min sambo inte är så kyrklig av sig (och inte jag heller egentligen) så kände vi att det skulle vara otroligt vackert att få "skrida" in (som prästen sa, haha) till pianospel istället för en maffig orgel.

Så: Som ingångsmusik ska vi ha Wagners bröllopsmarch, med arrangemang av Jonathan Cain (här kan ni lyssna: 

)

Som utgångsmusik ska han spela låten "A thousand years" som är en av mina favoritlåtar, jag ska även sjunga den på bröllopsfesten, som en kärleksförklaring till min man. (

)

Som sololåtar har vi valt att min tjejkompis ska sjunga "The story" av Brandi Carlile, och min pianospelande vän ska sjunga "Kärleksvisan".

Vals har jag fortfarande ingen aning om! Funderar på Amanda Jensens "I choose you", men jag funderar även på att köra lite otraditionellt med foxtrot istället då jag tycker att det är mysigare. :P
    Men så fin musik med piano! Det kommer bli otroligt vackert i kyrkan oxå! 
  • Nokaro

Nä usch.. Nu börjar bröllops nerverna hugga in.. 

-Vår dotter som är brudnäbb verkar inte ha några skor på sig under vigseln. ALLA vita skor, sandaler som hela skor, som skulle funka som bröllops skor är slut eller finns inte i hennes storlek. Har kollat allt mellan Coop och NK.

-Min blivande säger hela tiden "det löser sig" med allt det som återstår att göra. Inga som helst tankar på att lösa det nu de närmsta dagarna utan vänta till typ sista dagen.

-Små detaljer som -vem hämtar blommorna på bröllopsdagen?
    -hur löser vi med att checka in på hotellet vi ska sova på?
    -tänk om det regnar, ja jag har paraply men mitt hår blir helt förjävligt så fort det blir fuktigt ute.
    -tänk om jag får mens då, kul att börja byta tampong när man har bröllopsklänning och behöver hjälp med att hålla upp klänningen varje gång jag går på toa.
    -Vi har fortfarande inte bestämt vad vi ska ha som första dans.
    -tänk om nån av våra två barn blir akut sjuka när de är hos sina barnvakter och de måste ringa till oss mitt i bröllopps festen.

Ja ni ser... Har ni likadana orostankar? 

• Nokaro
    AnnaRank skrev 2014-06-05 07:13:46 följande:

Hej!

Jag var ute och tittade på skor åt vår dotter (hon är 7) häromdagen, och de har rätt söta, vita skor på Skopukten. Kolla där!

Tack för tipset! Ska ta en titt där!
  • Nokaro

Åh vad spännande! Önskar er en underbar dag!

Power of Love skrev 2014-06-05 17:13:36 följande:

Imorgon denna tid har vår vigsel börjat : Svärmor har gjort ett underbart jobb med dukning och pyntnimg av lokalen. Det är som att kliva in i en sagovärld. Vi är båda jättenöjda :)

• Nokaro
    AnnaRank skrev 2014-06-05 07:13:46 följande:

Hej!

Jag var ute och tittade på skor åt vår dotter (hon är 7) häromdagen, och de har rätt söta, vita skor på Skopukten. Kolla där!

Tog en sväng till Skopunkten idag och kom hem med ett par vita skor till min 3 åring!
  • Nokaro
    Kittwn skrev 2014-06-08 21:06:34 följande:

Här är en till nybliven fru! Hade en SÅ UNDERBAR kväll. Jag och alla svenska gäster (har inte pratat med några grekiska) hade SÅ HIMLA roligt!

Allt gick inte som planerat men jag kunde inte brytt mig mindre. Dansade till klockan var halvsex på morgonen och har skrattat tills kinderna värkte. Och några tårar blev de också under vår första dans till vår låt med fyverkerierna sprakande öveross. Lycka!

Power of Love skrev 2014-06-08 22:45:10 följande:

Nu ska vi se om jag fixar att berätta om vår dag! Jag har försökt skriva tidigare men tårarna bara rinner när jag tänker på vilken underbar släkt och vilka fantastiska vänner vi har som hjälpte oss att fixa och gjorde middagen och festen till den bästa dagen i vårat liv. 

Stort grattis till er båda! Härligt härligt!

På lördag är det bl.a min tur:) 
  • Nokaro
    LinaNordstrom skrev 2014-06-10 09:29:07 följande:
    Å föressten så har vi hittat en solist nu! Det känns jättebra även om vi hade ställt in oss på att vara utan. Hur många låtar sjunger era solister? Har kommit på en låt som jag vill ha men sedan står det still..
    Vår solist sjunger 2 låtar i kyrkan och 1 låter under middagen :)
  • Nokaro
    Caisa skrev 2014-06-10 10:09:55 följande:

Känner att jag måste landa lite och komma tillbaka till vardagen innan jag kan uppdatera ordentligt här, men i lördags gifte vi oss och dagen var helt fantastisk! Imorgon åker vi på bröllopsresa! Livet är underbart!! <3

Lycka till ni som fortfarande räknar ner, kom ihåg att njuta av dagen och även den sista tiden innan! Det finns ingen anledning att vara orolig eller nervös, bara förväntansfull, personen vid er sida ska vara er trygghet! :)

Härligt Caisa! 
    Stort grattis till er båda och lycka till i livet som man och hustru! 
    Hoppas ni får en underbar bröllopsresa! Vart åker ni?

På lördag är det dags här! Nervöst och pirrigt men på ett påsitivt sätt. Längtar så!
  • Nokaro
    Caisa skrev 2014-06-10 11:01:51 följande:
    Tack! Vi åker till Sunprime Miramare Beach, ett spahotell på Rhodos! Det ser helt fantastiskt fint ut! :D

Lycka till på lördag! :)
    Ni kommer att få underbart där! Njut av resan! 
  • Nokaro

Grattis alla nygifta!! Nu är även vi äkta makar sedan 14.6!

Hade en helt magisk dag från början till slut. Vi sov isär sista natten, mellan fre-lör. På lördag kom min man med sin ena marskalk och hämtade mig o min brudtärna för fotografering som vi hade innan vigseln. Vi anlände till kyrkan strax innan vigseln skulle börja och när alla redan satt sig ner. 
    Då var det nervöst kan jag säga. Min man är aldrig nervös eller stressad men sista 5 minutrarna innan vi skulle sätta igån trodde jag att han skulle flippa ur. Det gjorde ju inte min nervositet bättre! haha.
    Nåja, när kyrkklockorna väl hade ringt och ingångsmusiken började spelas stegade vi in i kyrkan för att möta våra vänner och familjer. Vår dotter först, hon var tärna, sedan vi och bakom oss marskalkerna och tärnorna. Jag skakade och minns inte riktig vad jag tänkte. 
    Vi hade världens bästa präst och allt var avslappnat och glatt. Vi hade Jay Smith som solist och han sjöng Kents -Utan dina andetag och Stings - Fields of Gold för oss. Inte ett öga var torrt. 
    När vigseln var över, vilket kändes som det gjorde på 5 minuter, så släppte all nervositet från våra axlar och vi bara strålade av lycka! 
    När vi kom ut från kyrkan möttes vi av ett risregn och hurra rop. Bröllopsfesten kunde inte blivit bättre och vi somnade lyckliga som äkta makar framåt småtimmarna:)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet