Inlägg från: FrökenMäkelä |Visa alla inlägg
  • FrökenMäkelä

En av tärnorna beklagar sig över att "allt" blir dyrt

Nu ska jag själv inte ha någon tärna/or.

Men hade någon frågat mig om jag ville vara tärna på deras bröllop och inte nämnt något om att jag själv ska stå för kostnaden, alltså i samband när man frågar om man vill vara tärna. Så hade jag nog förväntat mig att brudparet står för klädsel inköp. Har brudparet dessutom önskemål om färg etc så åtminstånde ett bidrag till klänningen hade varit uppskattat.
    Jag har ärligt sagt inte lust att lägga massa pengar på klänning, hår, smycken och sen behöva följa riktlinjer från brudparet på hur det ska se ut osv.

Men om ni har varit tydliga från början att de själva får bekosta sina kläder så tycker jag sura miner inte är på sin plats.
    Kan inte den här andra tärnan också dra in på sin "del" på bröllopspresent till er. Eller rent av att de inte behöver ge er något alls i och med att de är tärnor och ställer upp för er under dagen.

• FrökenMäkelä
    Helipa skrev 2013-04-16 15:23:41 följande:
    Det känns som att vi har väldigt olika bilder av vad det innebär att vara tärna och som att hennes inställning är att tärnorna finns där för att det mest ska se snyggt ut i kyrkan... 
    Har ni pratat med henne om vad ni förväntar er av tärnorna när ni frågat dem då?

Alla har olika åsikter, tankar, önskemål om vad tärnas uppgift är.
Svar på tråden En av tärnorna beklagar sig över att "allt" blir dyrt