Inlägg från: Marjasinus |Visa alla inlägg
  • Marjasinus

En av tärnorna beklagar sig över att "allt" blir dyrt

Helipa skrev 2013-04-16 15:21:39 följande:
    Hon har nu vid flera tillfällen beklagat sig till mig över hur dyrt det blir med det här bröllopet, med möhippa, klänning, present, osv. och sagt att på alla bröllop hon har varit på  har brudparet stått för klänningarna och att det är standard. Den andra tärnan var ok med att betala sin klänning själv ifall hon kan dra in på vår bröllopspresent..
    Man måste ju förstå henne. Om jag är gäst på ett bröllop och jag ser att svensexan håller på och drar iväg i pris nåt galet så har jag ju alltid valet att avstå den - som brudtärna så har man inte riktigt det valet. Men iom att man är den som kanske är mest aktiv i planeringen borde man se till att den inte drar iväg för mycket heller.

Om man som brud har väldigt specifika kladkrav på sina tärnor kanske man ska överväga att ge något bidrag till klänningen. Men om man bara har typ samma krav som övriga gäster så tycker jag itne man ska behöva det alls. Vad som är standard har jag ingen aning om dock :D

Jag tänker iaf inte betala kläder till min bestman 
  • Marjasinus
    daniiel skrev 2013-04-16 20:10:14 följande:
    Hon måste inte köpa en present, hon måste inte gå på någon möhippa och hon kan själv vara med och styra över kostnaden där och försöka hålla nere det en aning och hon måste inte köpa en ny klänning för att vara tärna. Jag tycker inte hon har något att klaga över alls, egentligen. Hon kan själv påverka alla dessa poster och hålla nere sina utgifter för erat bröllop.
    Rent teoretiskt har du ju rätt, men i praktiken är det nog svårt att hoppa över möhippan som tärna...
  • Marjasinus
    Helipa skrev 2013-04-16 20:37:02 följande:
    Ja, jag hade nog blivit besviken ifall mina tärnor inte var med på möhippan, men man kan alltid tacka nej till rollen som tärna.
    Och man kan alltid tacka nej till att komma på bröllopet.
    Visserligen, men man blir väl glad över att bli tillfrågad och tänker kanske inte på det rent praktiska. Och vips har kostnaderna sprungit iväg och man letar livlinor. Det är inte så svårt att förstå - även om det kanske inte är något ni vill hantera just nu :)
Svar på tråden En av tärnorna beklagar sig över att "allt" blir dyrt