Herre jösses vad flummigt mitt inlägg blev.
Höll på att skriva fram och tillbaka på fejjan samtigigt. Heheeh
Vill förtydliga det sista jag skrev..
stormhelen skrev 2013-04-16 21:23:49 följande:
Om de insisterar på att ni betalar så skulle jag og ha sagt att ha på er vilken klänning ni vill så länge det följer klädkoden för den ska ju alla följa.
För de kan ju inte då säga att ni iaf ska köpa deras klänningar då skulle ni ju få betala alla gästers kläder.
Sedan är det ju inte helt ovanligt att folk brukar vilja köpa nya kläder till ett bröllop givetvis är det frivilligt).
Men om man ger tärnorna helt fria tyglar (så länge klädkoden efterföljs) så har ju de samma valmöjlighet att ta något gamalt eller köpa nytt.
Era andra gäster har ju en valmöjlighet att antingen köpa nya kläder till bröllopet eller ta något som de redan har hängandes i garderoben. Det är ju inte direkt ovanligt att folk brukar vilja köpa en ny klänning. Men de har iaf valmöjligheten att kuna ta något gamalt om den passar klädkoden.
Om man har spcifika krav för tärnornas klädsel tex modell och/eller färg så är risken stor att de inte har en sådan klänning i garderoben.
Men ger man tärnorna mer fria tyglar att de endast behöver förhålla sig till klädkoden så ges de samma valfrihet som de andra gästerna att köpa eller att inte köpa nya kläder till bröllopet.
Jag menade då slipper man tjafset om vem som ska betala då man som tärna inte kan kräva att brudparet ska stå för den nya klänningen, eftersom då skulle ju brudparet stå för allas nya kläder. Vilket är helt absurt.
Givetvis så går det väll att argumentera att de har en mer betydande roll i bröllopet men ändå.
Men saken ser anorlunda ut om man vill att de ska ha en specifik klänning och färg. Då kanske brudparet ska stå för den, eftersom klänningen kan vara något som tärnan inte gillar och aldrig kommer att använda igen.
Men väljer man helt själv så är risken stor att man kommer att kunna återanvända plagget.
Herre jösses vad rörig jag är.
Helt otroligt om någon får ut något av vad jag har skrivit.
Hahah, är helt vimsig ikväll.
Förlåt för rörigt och jätte konstiga inlägg. Jag kanske snurrade till det ännu mer. =P