Inlägg från: Linamaria |Visa alla inlägg
  • Linamaria

En av tärnorna beklagar sig över att "allt" blir dyrt

Åh vad tråkigt när det blir så här!

Jag kommer ha 5 tärnor och kommer INTE stå för mina tärnors klänningar heller. De kommer även få stå för sina egna skor och smycken. Men jag förstår att detta är sjukt jobbigt för dig! Jag har känt mig extremt fattig som inte haft möjlighet att göra det heller.

Vad jag däremot har gjort är att köpa finare presentpåsar på glitter och fyllt med varsin hårmunk och fina pärlnålar som de skall ha.

Alla mina tärnor kommer ha samma klänning, svarta klassiska skor samt pärlhalsband.

Men jag sade till alla i samlad grupp det första jag gjorde att jag inte har möjlighet att betala deras kläder, även om jag gärna skulle vilja. Alla är helt ok med detta.

Vi satt faktiskt tillsammans och valde en klänning som passar alla, funkar lika bra till vardags om man vill, samt var superbillig! 250:- på bubbleroom.

Alla är nöjda och ingen har sagt ett pip om att det är "standard" att brudparet står för tärnklänningarna.

Hoppas hon inser att det är en ära att faktiskt bli tillfrågad om man vill bli tärna och skärper till attityden mer än en aning!

Svar på tråden En av tärnorna beklagar sig över att "allt" blir dyrt