Inlägg från: hallonsweet |Visa alla inlägg
  • hallonsweet

En av tärnorna beklagar sig över att "allt" blir dyrt

Jag blir lite fundersam över några saker i denna tråd. 
    Ni som anser att hon borde ha sparat och "om hon bara vart gäst skulle hon väl inte gått naken?". Hur tänker ni? Hon kanske har en fin klänning hemma som hon skulle kunna ha på bröllopet och det är ju brudparet som bestämt att det ska vara helst gula eller gröna klänningar. Varför ska hon spara för att ha råd med en klänning i en färg som brudparet anser att hon ska ha, sen betala möhippa och present till brudparet.

Jag förstår helt ärligt inte hystering med färger och klänningar på brudtärnorna. Är enda anledningen att det ska se snyggt ut på bilderna? Jag kan för mitt liv inte förstå vad det annars skulle vara för anledning...
    Det är så konstigt att man sätter så stort fokus vid färgerna även vid ett "litet" och "avslappnat" bröllop.

Visst att man kan ha ett färgtema, men räcker det inte med dekorationerna då? Varför ska gästerna vara med i färgtemat? Det är väl inte färgerna som är viktiga, utan att folk har kul och att det blir en fantastisk dag?

Sen undrar jag en annan sak, är det ika "självklart" att ni betalar brudgummens bestman och allt vad det heters nya kostymer eller anser ni att de ska spara och betala för dem också? Antagligen duger deras kostymer som de har eftersom enligt många så har ändå män åtminstonde en kostym i garderoben....men ska den i matcha då? Deras slipsar och liknande?......Bara undrar hur det står till här egentligen...

Personligen kommer jag vilja ha ett bröllop som är avslappnat på riktigt där gästerna väljer sin egen klädsel eftersom jag vill att de ska vara bekväma och komma som de är. Men det är ju jag det...

• hallonsweet

Vill även tillägga efter att ha läst några till inlägg:

TS, du säger att tärnan bokat en resa till New York, fantastiskt kul för henne att hon ska ut och resa! Hon har ett eget liv, allt kretsar inte kring dig och ditt bröllop. Du har en dag då allt kretsar kring dig, inte 1 ½ år! Hur kan du anse att hon borde prioritera ditt bröllop före sitt liv? Hon kanske vill shoppa i New York och sparar till det?

Sen att du anser att man inte kommer tomhänt till ett bröllop men har sagt att gåvor inte är nödvändiga, förvänta dig då inga gåvor. Antingen vill man ha presenter eller så vill man inte. Det finns inget "vi vill ha men vi vågar inte vara ärliga, så vi gömmer oss bakom att vi inte vill ha men hoppas ändå på att få..." Hör du inte själv hur det låter?

Jag blir nästan mörkrädd över att så många håller med dig och anser att eran dag ska prioriteras under 1 ½ år av din tärna...Bridezillas finns tydligen på riktigt.  

• hallonsweet

TS!

Jag antar att du lämnat tråden nu men jag vill bara be dig om ursäkt. Har läst dina svar och även läst alla dina inlägg en gång till och jag dömde dig. Jag förstår dig nu när du förklarat mer hur du tänkte och jag tar absolut åt mig av din kritik till mig. ödmjukhet är bra, men tyvärr har jag ibland dåliga dagar även på internet och tyvärr gick det ut över dig denna gång. Som sagt, jag ber om ursäkt för att jag gick på som en ångvält med förutfattade meningar.

Jag strävar själv efter att detta ska vara ett trevligt forum då det är fina tider i alla våra liv när man går i tankar eller planer om att gifta sig. Jag hoppas att ditt bröllop blir fantastiskt fint och jag såg även att du och vännen pratat ut, vad skönt! :) 

Svar på tråden En av tärnorna beklagar sig över att "allt" blir dyrt