En av tärnorna beklagar sig över att "allt" blir dyrt
Jag blir lite fundersam över några saker i denna tråd.
Ni som anser att hon borde ha sparat och "om hon bara vart gäst skulle hon väl inte gått naken?". Hur tänker ni? Hon kanske har en fin klänning hemma som hon skulle kunna ha på bröllopet och det är ju brudparet som bestämt att det ska vara helst gula eller gröna klänningar. Varför ska hon spara för att ha råd med en klänning i en färg som brudparet anser att hon ska ha, sen betala möhippa och present till brudparet.
Jag förstår helt ärligt inte hystering med färger och klänningar på brudtärnorna. Är enda anledningen att det ska se snyggt ut på bilderna? Jag kan för mitt liv inte förstå vad det annars skulle vara för anledning...
Det är så konstigt att man sätter så stort fokus vid färgerna även vid ett "litet" och "avslappnat" bröllop.
Visst att man kan ha ett färgtema, men räcker det inte med dekorationerna då? Varför ska gästerna vara med i färgtemat? Det är väl inte färgerna som är viktiga, utan att folk har kul och att det blir en fantastisk dag?
Sen undrar jag en annan sak, är det ika "självklart" att ni betalar brudgummens bestman och allt vad det heters nya kostymer eller anser ni att de ska spara och betala för dem också? Antagligen duger deras kostymer som de har eftersom enligt många så har ändå män åtminstonde en kostym i garderoben....men ska den i matcha då? Deras slipsar och liknande?......Bara undrar hur det står till här egentligen...
Personligen kommer jag vilja ha ett bröllop som är avslappnat på riktigt där gästerna väljer sin egen klädsel eftersom jag vill att de ska vara bekväma och komma som de är. Men det är ju jag det...