Inlägg från: Carina10 |Visa alla inlägg
  • Carina10

En av tärnorna beklagar sig över att "allt" blir dyrt

Hade vi haft tärnor så hade de fått stå för sina kläder själv. Detta därför att de ska kunna välja något DOM själva sedan kan ha användning för.

Ni verkar inte kräva exakta skor o klänningar så var är problemet för henne? Hon verkar enormt pengafixerad.

Jag hade skämts o kräva brudparet på det när man har så stor frihet att välja OCH att man blivit utvald till att vara tärna. Har jag inte pengarna så hade jag tackat nej till att vara tärna med.

Jag har varit tärna och då har jag betalat mina grejor själv. Skorna jag har använt har jag redan haft och ena gången hade jag redan en klänning i "rätt " färg.

En tärna som tjafsar om det som hon gör hade jag strukit direkt. Tjafs om pengar är det värsta jag vet och till slut kan de bli så minerat så det förstör vänskapen.

Det kostar er att ha med henne som gäst också och ska ni då betala hennes kläder med kan ni lika gärna hyra en en tjej som tärna Flört o då slipper ni tjafs om pengar!!

Ps...vet inte ens om det går att hyra in en tärna :))

• Carina10
    Helipa skrev 2013-04-16 18:57:29 följande:
    Jag ska nog fundera ett tag till, kika lite på klänningar som kan vara passande och se ifall vi får in det i budgeten. Sen får jag isåfall förklara för tärnorna att om vi ska betala då är det också vi som har sista ordet, även gällande modell och färg.
    Sen ska jag prata om henne och säga allmänt att jag tycker att det är jobbigt att höra att hon ser vårt bröllop som en enda stor utgift. 

Jag kan ju tillägga lite kort att hon och hennes sambo för någon vecka sen köpte en resa till new york som de ska genomföra i oktober och att både hon och sambon (som är min bästa killkompis) har fasta heltidsjobb som dessutom är rätt bra betalda. Så om hon har taskig ekonomi just nu så känns det rätt självförvållat, men det är klart, det handlar väl om vad man vill lägga sina pengar på och det har inte jag att göra med..
    Nu läste jag detta....heltidsjobb o kan inte bekosta en klänning. Låter som hon lever över sina egna tillgångar o inte har koll på sin ekonomi.
    Men det är som man brukar säga...mycket vill ha mer!
Svar på tråden En av tärnorna beklagar sig över att "allt" blir dyrt