Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Min moissanite förlovningsring!

jag skulle vilja ha moissaniter.. men dom har ju inte samma sorts modeller som här i sverige, i USA har de ju nästan bara JÄTTEstenar, 1,3 eller 5 st. hörde mig för om de kunde sätta in stenar i min befintliga titanring, men de kunde bara sätta i guldinläggen som jag även har, och de sitter lite dåligt till.. 

• filibustern
    ScarletAndFox skrev 2013-04-17 20:16:26 följande:
    Ja, där jag köpte min hade dom så små som 0,2 ct för en sten. Min sten sitter som berget sin krona :) 

Jag köpte min ring från moissaniteco.com och dom hade även mindre stenar, som man kan köpa löst.  
    jo men då är det ju att hitta någon som vill sätta in stenarna, för t.ex titanringar.com vägrar, för moissaniter är bara fejk och inget att ha tycker dom. 
  • filibustern

hittade förresten en dag en ring på Etsy.  gillade den mycket! och att det var moissanitsten var ju bara bra. :P

• filibustern
    ScarletAndFox skrev 2013-04-19 16:59:57 följande:
    Det var en jätte fin ring, gillar den starkt! Ja, det är tyvärr många som tycker att moissanite är fejk, men dom vet inte bättre. :)
    ja visst! gillar den oxå, jag är en sån som helst vill ha enkla och stilrena ringar. har kollat lite på solitärringar, men de har ju så konstig form! går ju inte att matcha med min ring som finns, blir så klumpigt på nå vis, och ringarna "klickar" inte ihop som dom ska. men den här såg lovande ut :P lite dyr, men va tusan.. 
  • filibustern
    SandraElisabet skrev 2013-04-20 00:16:59 följande:
    Jag är förtjust i moissanite pga dess konfliktfria natur. Om inte moissanite fanns hade jag satsat på lab-tillverkad diamant.
    gillar den mest för att den just är billigare, OCH att den faktiskt "glimmar" mer än en diamant :P
  • filibustern
    SandraElisabet skrev 2013-04-20 10:52:40 följande:
    Hahhaha, ja, det kan man också fokusera på, men glöm inte att för mycket *bling* kan se billigt ut... Och även om moissaniten ÄR billigare så vill man kanske inte att det ska se ut så...?

Men du är väll ute efter en mindre sten så då är det lugnt. Det är när man kommer upp i 2 carat + som jag tycker det kan börja se "billigt" ut.
    jo precis. har aldrig gillar jättestenar, den bild jag la upp var som lagom stor, vet dock inte caraten på den... men den kan väl aldrig vara 2?? 1 kanske, men tror inte ens det. 
  • filibustern
    SandraElisabet skrev 2013-04-20 20:19:15 följande:
    Åh nej, snarare 0,33. Den är liten. :)
    ja men de e bra ^^p som sagt jag gillar enkla, stilrena ringar. ^^ kan bli den i framtiden då, lite överkant i budget, men vi kan dra ner på annat. :P
  • filibustern
    Clariza skrev 2013-05-21 14:34:18 följande:
    Hej! 

Jag håller på att titta på ringar nu och har också funderat över den etiska aspekten i diamantringar. Vet ni om hela diamantmarknaden är lika smutsig? eller gäller det mest de finaste mest slipade diamanterna? Jag skulle helst vilja ha en "rå", oslipad diamantring som den ser ut på bilden ungefär: 

Men vet ni om det går att få en Moissante-sten som ser ut ungefär sådär? Att den inte är slipad utan mer rund i formen. 

borde väl gå? har då sett på sidor att de kan göra vilka formar som helst, likt diamanter. hjärtan, ovala, kuddar etc. 
  • filibustern
    WinterWonderland skrev 2013-05-21 22:28:12 följande:
    Haha, vad roligt att det är ringen som var gjord till mig men som jag skickade tillbaka för jag ville ha den högre.
    Kanonsnygg annars. Har du US storlek ca 6,5 borde du kunna få den för rabatterat pris tycker jag.
    jaså? hur.. hög var den ungefär? om du minns? nämligen höjden som är viktig för mig. på HELA ringen. 
  • filibustern
    WinterWonderland skrev 2013-05-22 10:49:05 följande:
    Om jag inte minns fel så var den ca 1,6. Jag ville ha en tjock ring runt 2 mm så den var lite tunn.
    även vid stenen? vore ju absolut perfekt... :) har en titanring på ca 1.8 nämligen. 
  • filibustern
    WinterWonderland skrev 2013-05-22 13:03:58 följande:
    Samma mått runt hela! Och ca 4mm bred. Kanon att den passar så bra!
    Kan skicka bild när den sitter på fingret. 
    samma mått? så det är inte en liten förhöjning för stenen? fast det kanske är minimalt.. ja skicka gärna bild! 
  • filibustern

winderwonderland: wooow... den ÄR fin. skulle passa bra till min förlovningsring också. frågan var bara om den ryms :P 

• filibustern
    WinterWonderland skrev 2013-05-25 15:31:10 följande:
    Visst är den!! Hade den varit lite tjockare och fattningen lite högre så hade jag defenitivt behåålt den.
    synd du inte hade kvar den för annars hade jag kanske köpt den! :P syns som att du har ganska små fingrar, liksom jag. ^^
Svar på tråden Min moissanite förlovningsring!