Inlägg från: WinterWonderland |Visa alla inlägg
  • WinterWonderland

Min moissanite förlovningsring!

filibustern skrev 2013-04-19 13:17:10 följande:
    hittade förresten en dag en ring på Etsy.  gillade den mycket! och att det var moissanitsten var ju bara bra. :P

Haha, vad roligt att det är ringen som var gjord till mig men som jag skickade tillbaka för jag ville ha den högre.
    Kanonsnygg annars. Har du US storlek ca 6,5 borde du kunna få den för rabatterat pris tycker jag.
  • WinterWonderland
    filibustern skrev 2013-05-22 08:18:50 följande:
    jaså? hur.. hög var den ungefär? om du minns? nämligen höjden som är viktig för mig. på HELA ringen. 
    Om jag inte minns fel så var den ca 1,6. Jag ville ha en tjock ring runt 2 mm så den var lite tunn.
  • WinterWonderland
    filibustern skrev 2013-05-22 10:52:40 följande:
    även vid stenen? vore ju absolut perfekt... :) har en titanring på ca 1.8 nämligen. 
    Samma mått runt hela! Och ca 4mm bred. Kanon att den passar så bra!
    Kan skicka bild när den sitter på fingret. 
  • WinterWonderland
    filibustern skrev 2013-05-22 14:03:01 följande:
    samma mått? så det är inte en liten förhöjning för stenen? fast det kanske är minimalt.. ja skicka gärna bild! 
    Ah du menade så. Stenen är nedsäkt men det är en liten upphöjning i ringen. Lägger upp bilden senare idag.
  • WinterWonderland
    filibustern skrev 2013-05-23 16:53:25 följande:
    winderwonderland: wooow... den ÄR fin. skulle passa bra till min förlovningsring också. frågan var bara om den ryms :P 
    Visst är den!! Hade den varit lite tjockare och fattningen lite högre så hade jag defenitivt behåålt den.
Svar på tråden Min moissanite förlovningsring!