Hortensia och pion
Jag skall binda min egen bukett och har tänkt att ha hortensia och/eller pion. Någon som har kunskap om hållbarheten?
Jag skall binda min egen bukett och har tänkt att ha hortensia och/eller pion. Någon som har kunskap om hållbarheten?
Någon måste väl ändå ha lite kunskap om detta....
Hejsan :) Har du tänkt plocka från trädgården eller köpa i butik ?:)
Finns blommorna tänkte jag plocka men om det är en nackdel betalar jag hellre
För hallbarhetens skull så skulle Jag köpa , de blommorna odlas på annat vis och har därför en betydligt längre hallbarhet än våra trädgårdsväxter. Tänk också på att pioner slår ut rätt fort i rumstemperatur så välj inte de allra största, ta gärna några i lite olika stadier , blir lite mer levande då tycker Jag :)
Tack! Du verkar ha koll på läget skall jag förvara buketten i kylen över natten eller blir det för kallt för dem? Tänkte rosor och eventuellt nejlikor också.
De var så lite :) ja Jag jobbar som florist:) De går alldeles utmärkt , temperaturen i en vanlig hushållakyl är ung desamma som i våra butikskylar så de blir superbra :D långa fina snitt och ljummet vatten och sedan kyl :) kan nog bli superfint :D så glad Jag blir av att någon Vill ha nejlikor , så många som tycker illa om dem . Men Jag tycker dem är superfina i ex brudbuketter :) Vad har du tänkt för färg ?:)
Åh, vilken härlig tråd. Jag tänkte också binda själv. Tänkte ha pioner, ranunkler och så ev några nejlikor. Jag funderar på att hålla mig kring ljusa färger, som gräddvit/ljusrosa. Har ni några tips om något grönt fint som kan tänkas passa i en sådan bukett?
Bra tips om det där med kylskåpet, det tänkte jag inte på.
Tack!
En sak som jag tycker är väldigt fint till romantiska pastell buketter är eucalyptus. De är ju visserligen inte grönt direkt :P men tycker att de passar fint i färg till :)
här kommer två exempel :)
Tack! Jag har tänkt mig vit/ creme eller vit/lime. Får se vad det blir i slut ändan
Min farmor och farfar hade "bara" nejlikor i sin bukett så är lite därifrån jag fått det tror jag