• daniiel

Bröllop i lada - formell klädsel?

Jag hade tyckt att det inte riktigt matchade och hade nog ställt mig lite frågande till det. Men å andra sidan, om det hör till vanligheterna för er att gå på tillställningar med den klädkoden, så är det ju inget nytt påhitt som är "bara för att ni gifter er" och då kan nog fler av gästerna ha förstålse över just klädvalet. Kombinationen med rustik lada vette tusan dock..

Nej, jag tycker nog att man bör ha en röd tråd och låta klädkod och lokal matcha något mer. Det är ju dock bara min åsikt och inget man måste följa.

• daniiel

Måste ni ha så hög klädkod då? Varför inte sätta tex Mörk kostym, som gästerna kanske känner sig lite mer bekväma med och ha festen i en uppiffad lada? Ni, som brudpar, kan ju ändå vara uppklädda till tänderna utan att det gör något :)

• daniiel

Jag uppfattade det som att ni och några i er bekantskapskrets är vana att gå på tillställningar med såda klädkod, men att många av era tilltänkta gäster inte är det ("Tror i och för sig att oavsett vart vi skulle ha festen så skulle en del tycka det var jobbigt med klädkoden") och därför ifrågasatte jag om den höga klädkoden öht är nödvändig.

Jag vet ju bara av egen erfarenhet, då vi visst har ett par bekanta som är mer vana så höga klädkoder, men många inte är det att flertalet nog skulle tycka att det var lite "jobbigt", som du skriver, med att behöva köpa så pass dyra nya kläder eller hyra och sedan gå så "uppsnoffsad" på fest i en lada.

Men sedan har ju vi inte en aning om hur ladan ser ut, hur du tänkt dig kring upplägget osv. Det kan säkerligen bli hur bra som helst med en ladubal :)

Svar på tråden Bröllop i lada - formell klädsel?