Bröllop i lada - formell klädsel?
Det är ännu inte dags för mig att gifta mig, men jag hoppas och tror att det är på gång. Naturligtvis funderar jag på en massa saker med bröllop ändå och försöker känna efter vad som skulle vara ett passande bröllop för mig och min sambo.
Vi är ett par, båda från Småland och min sambo är officer. Vi går varje år på några officersbaler och i vår bekantskapskrets finns flera militärer, men naturligtvis vanliga civila också :) Det känns mest naturligt för oss att vi skulle ha ett officersbröllop där klädkoden är högtidlig (långklänning för kvinnor, frack för män och militär högtidsdräkt för officerarna). MEN.... jag känner att jag skulle vilja ha bröllopet i en kyrka i Småland och ha en fest i en lada som man då pyntar mycket elegant men ändå rustikt. Tänk er "slott-möter-lada" och till det servera småländska rätter, bra kött till varmrätt osv och cocktails på ett elegant sätt.
Men hur skulle du uppfatta en inbjudan där det framkommer att festen är i en lada på landet (det är gräs och grus utanför och inte lera) och där klädkoden är högtidlig?