Emelie87 skrev 2013-05-07 15:46:09 följande:
Hej brudar!
Jag kanske också kan hänga här =) jag och min sambo gifter oss 24 maj 2014 i Sundbyberg, kyrkan är bokad och vi letar för fullt efter lokal att ha festen i. Ska på tre visningar nästa vecka, spännande! Vi var och såg en i helgen men den var ganska ofräch tyvärr.
NBFN: det var ju jättedyrt! Men kanske överkomligt med tanke på att ni får mat och dryck superbilligt istället?
Hej Emelie!
Självklart, roligt med fler! :D
Vad roligt att kika på lokal, det är bland det häftigaste hittills jag gjort, känns så på riktigt då helt plötsligt :)
Vad har ni tänkt er för typ av lokal? Har ni bestämt något färgtema?
Ja, jäkligt dyrt! Visserligen, maten är väldigt väldigt billig, så lokalhyra och mat kommer att landa på ca 55-60 000:-. Vi måste dock lägga till för städning, bardisk, bänk för DJ, dukar/servetter/glas/porslin/bestick samt alkoholen till baren. Visst, självkostnadspris i baren, men ändå. gissar på att bara posten för festen kommer att landa på omkring 70-80 000:-
Visst, vi har sagt 100 000:-, men det får ju mer än gärna hamna under (och ännu mer under ytterligare :P).
Iofs, klänningen behöver inte kosta många kronor så länge jag känner mig fin, blommor får vi till bra pris, DJ är gratis och fotograf får vi gratis. Men det drar verkligen iväg... Känns väldigt trist att lokalen var så otroligt dyr, vi hade nog räknat på 15-20 000:-, det hade ändå funkat. Men, vi får se, kanske hittar vi en annan lokal som är i samma stil och i närheten (har verkligen fastnat för att viga oss i Kungsholms kyrka...)