Blodgivning
Hej,
Här kommer ett inlägg som inte har något med bröllop att göra. Jag hoppas att ni läsare och forumvärdarna inte misstycker. Men det är något jag gärna vill sprida som jag tycker är otroligt viktigt!
Det handlar om att ge blod och hur viktigt det är att så många av oss som möjligt gör en insats. Sjukvården behöver många fler blodgivare. Som man får man ge blod 4 gånger/år och som kvinna får man ge 3 gånger/år.
Kriterierna är inte många för att få lämna blod. Man ska vara mellan 18-60 år, frisk och inte äta några mediciner.
Jag är blodgivare, det tar mig cirka 30 minuter, 3 gånger per år och jag märker inte av det. Det påverkar inte mig i mitt liv alls, bortsett från den lilla stunden jag är där.
Jag hoppas att fler vill bli blodgivare och hjälpa dom sjuka och skadade i vårt land. Om du känner att du vill hjälpa till gå in på www.geblod.nu och kolla vart närmaste blodgivarcentralen, eller blodbuss finns.
Att ge blod ger liv! Tack för att ni tog er tiden att läsa det här!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 12:32
Ska tillägga att du måste väga över 50 kg för att få ge blod. Detta är för din egen säkerhet.
Jag lägger inte upp det här för att ge folk dåligt samvete. Men med hopp om att dom som kan ge blod vill börja hjälpa till.