Från olika orter - var ska vi gifta oss och hur löser vi resan för släkt och vänner?
Känner igen ditt problem. jag och min fästman gifter oss på Öland i sommar, den enda som bor där är min mamma. Resten är från olika delar av landet, mest södra samt ngr stycken utomlands ifrån.
Vi har haft turen att hitta ett ställe med festlokal i nära Alvaret med boende i flera prisklasser. De som är mer bekväma och har mer att röra sig med, de får bo på hotell, andra får bo på vandrahem eller i stuga. Finns tom campingplats. Vi kommer ha barnfritt,den enda undantaget är min systerdotter som är 10. Det verkar som om de flesta är okej med det. Min ena kusin avböjde just dock för att de inte kunde få barnvakt den helgen. Tråkigt att de inte kan komma men samtidigt så visst vi ju att vi gjorde det svårt för ngr.
Vet att det är dyrare att ta sig till Gotland än Öland men det är ju inte så att en helg på Gotland är ngt jobbigt att uppleva. Gör lite reklam om att som en utflykt istället. om folk kan åka utomlands för att gå på bröllop vorde väl Gotland inte vara ett problem?
Jag har lagt in länkar på infobladet om roliga/intressanta ställen att se på Öland och det verkar som om många våra gäster kommer att stanna ngr dagar extra för att uppleva ön.
Jag skulle råda dig att hitta ngt bra ställe där ni kan ha festen och boendet nära och där ni kanske kan få en del rabatt om ni har många övernattande gäster. Gruppresa med färjan är ju jättebra idé. Katthammarsvik har ju många olika sorters boende, både pesionat, vandrahem och stuga...
Vart på Gotland tänkte ni så fall gifta er?