BlivandeBruden skrev 2013-04-28 02:13:42 följande:
Jag blir så glad och tacksam för er som tagit sig tid att skriva. Inte nog med att jag måste hantera förlusten av mitt livs kärlek, nu måste jag försöka ta mig tillbaka till livet. Jag har bara 2 val. Antingen lägger jag mig ner och dör eller så kämpar jag. Min fästman hade viljat att jag kämpade. Men jag vill bara lägga mig och dö. Jag önskar verkligen att mitt krossade hjärta även gör att jag somnar på kvällen och inte vaknar igen. Jag är så jäkla arg, jag känner mig förbannad på allt. Jag vill skrika och slå och skrika ännu mer. Hur hanterar man förlusten av sitt livs kärlek och alla planer man hade tillsammans? Hur går man från att planera bröllop och försöka få barn till att förlora allt? Jag måste acceptera min sorg att aldrig få bli mamma och gifta mig med min stora kärlek. Det enda jag har framför mig är ensamhet. Jag har inte kunnat sova i våran säng utan jag sover i soffan varje natt. Jag undrar när jag har mod att sova i sängen igen.
Är helt säker på att din fästmans hade velat att du levde vidare och kämpade, som du skriver.
Tillåt dig att vara precis så arg som du känner dig, skrik och slå (på döda ting), låt de känslor som finns komma ut! Och som sagt, låt det ta sin tid!
Ja, hur hanterar man en sådan förlust - det är inte lätt att svara på. Men som du själv skriver så är det nog helt rätt väg att försöka acceptera sin sorg, hur den än ser ut. Och, som CoG skriver, du har inte bara ensamhet framför dig i livet, även om det känns så nu! Försök tänka på det.
Sov i soffan så länge det känns nödvändigt, du kommer nog känna när det är dags att flytta över till sängen.
Skickar styrkekramar till dig.