• KCJ

Vad göra mellan vigsel och middag??

Vi gifter oss kl 14. Sen ska vi fotas och gästerna tar sig till herrgården.

Kan tänka mig att kl blir efter 15 när de kommer till herrgården och vi kommer säkert en timme efter.

Tror ni tiden bara kommer rulla på för dem eller blir väntan jobbig....? De får bål och tilltugg. Behöver man en tipspromenad eller har folk fullt upp med att prata i kapp?

När vi kommer blir det brudskål och mer mingel innan middagen börjar kl 17.

Det känns som det blir lång väntan. Men vi har blivit rekommenderade att ta den tidiga vigseltiden för tiden kommer gå så fort ändå... Är det så?

• Svar på tråden Vad göra mellan vigsel och middag??
  • Moignon

Vi ska servera smoothies och ordnat quiz under tiden vi fotas. Vi tänker att det blir för långt annars.

• TheD

Vi hade vigsel kl 14 och sen fick gästerna en tid att vara på plats igen till brudskålen. Några åkte till till sitt hotellrum för att koppla av lite, andra promenerade osv. Middag efter det dvs.

• Chicita

Jag skulle inte gjort något särskilt åt gästerna. Möjligtvis lägga fram gästboken så att dom kan skriva i den medan dom väntar.
    Så länge man har någonstans att sitta, en toalett, något att dricka och tugga på och kan komma under tak om det blir dåligt väder eller väldigt varmt... tja då klarar man sig faktiskt en timme Flört 

• mirreth

Vi kommer nog ha mingel med bål och snittar och tipspromenad om oss.

• KCJ
    TheD skrev 2013-04-29 11:13:01 följande:
    Vi hade vigsel kl 14 och sen fick gästerna en tid att vara på plats igen till brudskålen. Några åkte till till sitt hotellrum för att koppla av lite, andra promenerade osv. Middag efter det dvs.
    Det var en bra idé! När fick gästerna den angivna tiden? Var det någon som meddelade det efter vigseln?
  • Chicita
    KCJ skrev 2013-04-29 11:29:03 följande:
    Det var en bra idé! När fick gästerna den angivna tiden? Var det någon som meddelade det efter vigseln?
    Det kan man ju skriva i inbjudan om man vill.

Vigsel kl XX i X-kyrka
    Middag kl XX på *plats*

Om dom då ser efter vigseln att dom har tid att åka till hotellet eller bara på en liten sightseeingtur eller vad det nu är dom vill göra så vet dom ju när dom ska vara på plats för middagen igen 
  • TheD
    KCJ skrev 2013-04-29 11:29:03 följande:
    I informationsmailet från mina föräldrar/värdpar någon tid innan bröllopet ;) Definitivt inte samma dag...
  • KCJ

Hur lång tid brukar vigseln ta inkluderat stunden efteråt när brudparet kommer ut och ska kramas med alla?

• TheD

Jag tror vår vigsel tog 30 min. Sen efter det vet jag inte. Det kan variera :)

• Js Fästmö

Ofta serverar man ju kanske något att dricka och saltapinnar/nötter. Gör en tipspromenad om brudparet. :)

Svar på tråden Vad göra mellan vigsel och middag??