Jag måste ju dock kontra med att jag vet väldigt många som letat väldigt aktivt och lyckats bra, så därför tror jag inte att det alltid är så att "Bara man slutar tänka på det och slappnar av, så träffar man någon", även om det förmodligen stämmer i många fall också.
Vi (egentligen min make och hans vänner) är ett ganska slutet gäng och har varit länge, dom enda nya som tillkommer är oftast killarnas nya respektive. Det är i stort sett allt samma människor på alla fester osv. Vi bor inte i en sån stor stad heller, så det kan väl göra sitt också antar jag.
Vi försöka pusha honom att göra precis så, tex växla några ord med kassörskan, men det är svårt. Oftast blir det ju inte mer än så. Och krogen verkar inte vara riktigt rätt forum, då majoriteten av tjejerna där bara verkar vara ute efter något för kvällen många gånger. Jättetråkigt tycker jag.
Nåja, skam den som ger sig ;) Och jag tycker han letar på en ganska lagom nivå, det är inte så att han är desperat, men han vill försöka hitta nya vägar för att kanske upptäcka en tjej han inte skulle ha upptäckt förut :)
Men tack, alla tips är bra tips :)