Sofim skrev 2013-04-30 10:57:56 följande:
Jag vet hur han resonerat. Det har han berättat. Han anser att det är deras närmsta vänner och att de lägger ner väldigt mkt tid o pengar på sin fest?
Jag vet ju inte hur ni har gjort.. alltså hur mycket pengar och tid ni lagt ner på er fest.
Men jag hade nog sagt att om dom inte har förstått det så har ni också lagt ner både pengar och tid. Och att du ser det som ett svek att dom inte är där, speciellt eftersom att du har valt bort andra tillställningar för att närvara när det händer något i hans familj.
Sen skulle jag sagt att han var varmt välkommen till kyrkan. Men om han inte vill vara med på "vår" fest för att den inte är lika påkostad enligt honom, så vill jag faktiskt kunna ge dom middagsplatserna till någon annan. Någon som skulle uppskatta att bli bjuden, men som också vill stanna kvar och dela kvällen med er och inte bara gå efter att dom fått mat.
Bjuda på mat kan ni göra en annan kväll liksom. Har ni bättre mat på bröllopet än deras vänner har på 50-årsfesten eftersom han gärna vill äta först innan han sticker till deras fest?