Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag har förälskat mig i en blomsterkrans, men har ingen aning om vad det gröna den är gjord av heter! Kan du kanske hjälpa mig?
IdaRebecca: växten på bilden heter bär eucalyptus. är inte den allra vanligaste växten i butik men finns att beställa :)
Himla : Bra blommor till en krans är lite mindre hållbara blommor. Så som Santini, limoniun, brudsloja, alstromeria, elegansnejlika, kvistrosor mm. stora blommor som germini och rosor kan bli lite stora o klumpiga i kransen . Så jag rekkomenderar lite nättare blommor.:)
Hejsan.
jag gifter mig i slutet av juli (år 2015) och undrar vad som blommar då.
Skulle vilja ha stora grenar/blommor i höga vasar vid ingången.
Skulle sen vilja ha mindre blommor (kanske kombinera köpta med egenplockade?) på borden som dekoration.
Gärna vita blommor men med mycket grönt för det livar upp. Även någon i lätt pastell färg kan jag tänka mig.
Har du något du kan tipsa om?
Vad växer vid den tiden?
Vilka är frächa i handeln?
Jätte tacksam för hjälp! :)
Hej!
Jag har idag varit runt hos olika florister för att få lite prisuppgifter kring brudbukett osv. Jag älskar blåa rosor och har alltid tänkt att jag skulle ha det i min bukett ( även varför vi har blått och vitt tema) nu säger de att de inte anser det som ett alternativ pga att det färgar av sig. Jag har sett många många bilder på brudbukett med blåa rosor i.
Nu är min fråga, hur mycket önskemål kan jag själv komma med vad jag vill ha och hur mycket ska jag låta mig styras av deras prat? Är det verkligen en sådan stor överhängande risk att det färgar av sig eller kan jag stå på mig här....??
Hej!
Jag har idag varit runt hos olika florister för att få lite prisuppgifter kring brudbukett osv. Jag älskar blåa rosor och har alltid tänkt att jag skulle ha det i min bukett ( även varför vi har blått och vitt tema) nu säger de att de inte anser det som ett alternativ pga att det färgar av sig. Jag har sett många många bilder på brudbukett med blåa rosor i.
Nu är min fråga, hur mycket önskemål kan jag själv komma med vad jag vill ha och hur mycket ska jag låta mig styras av deras prat? Är det verkligen en sådan stor överhängande risk att det färgar av sig eller kan jag stå på mig här....??
Hej!
Hej!
Jag undrar vad det finns för lila och vita blommor i mitten av augusti? :)