Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
andra passande skulle kunna vara : viburnum ,freesia, kvistrosor :)
andra passande skulle kunna vara : viburnum ,freesia, kvistrosor :)
Här har du lite inspirationer , både med hortensian och även med annan utfyllnad :)
Hej Sara1991!
Du kanske kan hjälpa mig med en fundering. Vi ska gifta oss den 3 augusti i år, och jag har inte funderat mycket på min bukett mer än att jag skulle vilja ha blåa rosor i den. Är det svårt att fixa den tiden på året? Jag pratade med en florist tidigt förra sommaren, och enligt henne skulle det inte vara ett problem, men nu när jag gick runt här om veckan för att höra mig för på olika ställen sa den första jag gick till att det är i pricip omöjligt att få hem fina blåa rosor den tiden på året och att det i så fall skulle bli jättedyrt. Vad har du för erfarenhet av det?
Hej !
Blåa rosor är allmänt ingenting som finns i de ordinarie sortimentet förutom under studenttider som man då kan kalla deras högsäsong. Anledningen till det är att de vanligtvis inte är någon direkt efterfrågan på blå rosor förutom vid student då dem är väldigt populära. Jag skulle absolut inte tro att de ska vara några problem att få fram blåa rosor i augusti :) Man behöver såklart specialbeställa och priserna ligger normalt på mer än en vanlig ros ( ca 65 kr) , men de bör absolut gå att få tag i :) Har tidigare beställt blåa rosor vid ett flertal tillfällen men aldrig haft några problem :)
Vichy: Hej :) jättefina bilder , tror de kommer bli superfint :D Priset beror helt på vilka blommor och vilken storlek du Vill ha på buketten . Dem buketterna som är på bilderna är lite större än normalt och innehåller mestadels rosor , de är sådana saker som drar upp priset :) Bilderna du visat ligger ung mellan 1000-1300. När gifter ni er ?:).
Passionsblomman : Tar absolut inte illa upp :) varit mkt i butiken eftersom det är morsdag så har inte haft tid att svara :)