Jag har varit med i Viktväktarna sen 1 mars nu och hittils tappat 10 kg. Jag hade innan testat pulver, dietister och "traditionell" viktminskning med träning och bra kost.
Jag upplever att Viktväktarna tillhör kategorin "traditionell" viktminskning men att de förenklar det, i alla fall för mig. Det som det egentligen innebär är att man för matdagbok. I och med att man skriver ner ALLT man äter och ALLA gånger man motionerar och tränar så får man en bra koll på hur mycket man faktiskt stoppar i sig och vad man gör av med. Det är verkligen det där med att man måste göra av med mer än man stoppar i sig för att tappa i vikt - hålla en bra balans - och räknar man propointsen och inte fuskar så fixar man att hålla koll på det.
Jag använder mig både av deras möten, hemsidan samt appen (appen är sjukt smidig, bara den inte strular som den kan göra på vissa mobiler). Det funkar mycket bra för mig. Det är inga konstigheter - och verkligen ingen "quickfix"... Här lär man sig hur mycket man kan äta och hur ofta - inget uteslutande av livsmedel direkt (om man inte gärna vill det förstås). Man får in bra matvanor för livet med denna metod och man FÅR lyxa till det då och då, det tror jag underlättar i längden.
Vill inte pika de som äter pulver för att gå ner men för mig funkade det inte bra. Jag behöver lära mig hur jag ska äta under tiden - och praktisera det också. Inte bara gå ner massa och sen försöka träna på att ändra vanorna. Men alla är olika - vissa funkar det för och vissa inte!
Hemsidan ser svår ut i början, det tyckte jag med, men man lär sig väldigt snabbt. Det fixar du!
Lycka till nu!