Inlägg från: caroline2013 |Visa alla inlägg
  • caroline2013

Behöver era råd och synpunkter!

En vänskap ska ju inte handla om krav. Det är mer ömsesidiga oskrivna regler som man skapar tillsammans med varje ny kontakt som kommer in i ens liv. Även fast du inte gillar att stå i centrum så verkar du ju vilja att dina vänners liv ska centrera runt dig?   Jag kan tänka mig att du inte är så trevlig att vara runt just nu, och det är förmodligen för att du är stressad inför allt och därför drar sina vänner sig undan ifrån dig för att dem inte orkar med missnöje och krav från din sida. Även fast du inte sagt något till dem om ditt missnöje mot dem så lyser det förmodligen igenom. Dem känner ju dig antar jag. Dem kanske inte förstår varför bara,  Bröllopet är ditt och inte deras faktiskt och dem har sina egna liv och egna saker och göra. Att de ses utan dig? är det så konstigt? När va senast du träffade dem och inte nämnde något om ditt bröllop? <minsta lilla ord liksom, att du bara, även fast dem frågar, svarar något att det går bra å ler lite och sen frågar något om dem och deras intressen / liv? Du kanske tycker att ditt bröllop är den största festen dem kommer gå på men dem kanske e trötta på att DU tycker att ditt bröllopet är den största festen dem kommer gå på. Det är en liten varning till dig själv att du skriver så.  

• caroline2013

Det lät ju rätt hårt nu, men jag tror att du är lite för stressad. Du behöver nog bara ta en paus från att tänka på bröllopet eller att prata om bröllopet en helg och åka bort någonstans där du kan slappna av och få lite ny energi.

• caroline2013

Ok, jag vet att jag gick lite väl hårt.

Svar på tråden Behöver era råd och synpunkter!